Quote from Funbeat user on 16 October 2007, 18:23Men Jessica då... Du ler så vackert på ditt foto men innerst inne är du en REALIST! 😉
Men Jessica då... Du ler så vackert på ditt foto men innerst inne är du en REALIST! 😉
Quote from Bjarne Lewin on 16 October 2007, 18:35Fast å andra sidan så kan ju Hans lägga in en förändrong i sin träning som gör att det går... så där i smyg altslå 😉
Fast å andra sidan så kan ju Hans lägga in en förändrong i sin träning som gör att det går... så där i smyg altslå 😉
Quote from Funbeat user on 16 October 2007, 19:18om förändringen innebär att han letar upp de muskler som är försvagade och tränar upp dem så köper jag det. alla former av inlägg, skydd och andra dummeheter behåller jag vadet och får en tia
om förändringen innebär att han letar upp de muskler som är försvagade och tränar upp dem så köper jag det. alla former av inlägg, skydd och andra dummeheter behåller jag vadet och får en tia
Quote from Funbeat user on 16 October 2007, 21:43Det är ju så att vila hjälper för löparknä, för tillfället. Men ska man ha några långvariga resultat så måste man ju faktiskt träna upp rätt muskler och STRETCHA! Annars kommer det garanterat tillbaka. Några kvalitétspass kommer man inte få in då...
Det är ju så att vila hjälper för löparknä, för tillfället. Men ska man ha några långvariga resultat så måste man ju faktiskt träna upp rätt muskler och STRETCHA! Annars kommer det garanterat tillbaka. Några kvalitétspass kommer man inte få in då...
Quote from Funbeat user on 16 October 2007, 22:59Ja, stretching verkar hjälpa skitbra! testade det i helgen eftersom jag fått skitont i knät o funka direkt! Var helt förvånad över att det var muskler runt omkring knät som gick o stretcha o därigenom göra det bättre! Har nämligen till och från haft ont i
Ja, stretching verkar hjälpa skitbra! testade det i helgen eftersom jag fått skitont i knät o funka direkt! Var helt förvånad över att det var muskler runt omkring knät som gick o stretcha o därigenom göra det bättre! Har nämligen till och från haft ont i
Quote from Inger Gustås on 17 October 2007, 11:45Gäller det löparknä är det i höften problemet sitter, eller nja... ITB egentligen. Så fokusera stretchingen där istället för knät.
Gäller det löparknä är det i höften problemet sitter, eller nja... ITB egentligen. Så fokusera stretchingen där istället för knät.
Quote from Funbeat user on 17 October 2007, 13:49ITB?????
ITB?????
Quote from Funbeat user on 17 October 2007, 14:02IlioTibialBand - sena som går från muskeln i höften och ner till skenbenet på knäets utsida. Om den inte stretchas kan man drabbas av löparknä.
http://www.sct.nu/traning/traningslara/itb/itbartikel.htm
IlioTibialBand - sena som går från muskeln i höften och ner till skenbenet på knäets utsida. Om den inte stretchas kan man drabbas av löparknä.
http://www.sct.nu/traning/traningslara/itb/itbartikel.htm
Quote from Funbeat user on 17 October 2007, 16:44Ja, men tjejen i videon på marathon.se hade en stretching för den muskeln också, o förklarade varför man skulle stretcha där också. Så det gör jag med, o alla andra muskler jag tycker behövs. 😉
Hade som sagt ingen aning om sambandet mellan höft knä el a
Ja, men tjejen i videon på marathon.se hade en stretching för den muskeln också, o förklarade varför man skulle stretcha där också. Så det gör jag med, o alla andra muskler jag tycker behövs. 😉
Hade som sagt ingen aning om sambandet mellan höft knä el a
Quote from Funbeat user on 17 October 2007, 18:51Jessica : Finns det några styrketräningsövningar för att bygga upp musklerna runt knäet och på så sätt minska risken för att få löparknä i framtiden ?? Stretchar gör jag redan, men då jag planerar att springa maraton nästa år så skulle det vara tacknämlig
Jessica : Finns det några styrketräningsövningar för att bygga upp musklerna runt knäet och på så sätt minska risken för att få löparknä i framtiden ?? Stretchar gör jag redan, men då jag planerar att springa maraton nästa år så skulle det vara tacknämlig