Quote from Funbeat user on 18 October 2007, 00:36det är inte musklerna i knät man behöver bygga upp vid ett löparknä utan dem i bål och höft. transversus abdominis, multifidis och gluteus medimus är bra muskler att börja med. googla dem så brukar man hitta mycket nyttigt.
traktus iliotibialis är vad so
det är inte musklerna i knät man behöver bygga upp vid ett löparknä utan dem i bål och höft. transversus abdominis, multifidis och gluteus medimus är bra muskler att börja med. googla dem så brukar man hitta mycket nyttigt.
traktus iliotibialis är vad so
Quote from Funbeat user on 18 October 2007, 09:56Jessica, du är verkligen en guldgruva (H:) Ska genast kolla in övningar som jag kan börja med imorgon på gymmet, kan man försöka undvika skador gör jag gärna det.......
Jessica, du är verkligen en guldgruva (H:) Ska genast kolla in övningar som jag kan börja med imorgon på gymmet, kan man försöka undvika skador gör jag gärna det.......
Quote from Funbeat user on 18 October 2007, 10:48Jessica: Är det bra när man ska träna upp sig att springa och även göra groddhopp och sånt i trappor? Det borde vara bra träning för att stärka upp? Med andra ord hockey-fys 🙂
Jessica: Är det bra när man ska träna upp sig att springa och även göra groddhopp och sånt i trappor? Det borde vara bra träning för att stärka upp? Med andra ord hockey-fys 🙂
Quote from Funbeat user on 18 October 2007, 10:49Grodhopp i trappor låter riktigt farligt...heter inte det Le Parkour 😉
Grodhopp i trappor låter riktigt farligt...heter inte det Le Parkour 😉
Quote from Funbeat user on 18 October 2007, 10:50nja, det kan hända att de gör lite mer vågade saker än att skutta upp för en trappa 😉
nja, det kan hända att de gör lite mer vågade saker än att skutta upp för en trappa 😉
Quote from Funbeat user on 18 October 2007, 11:43nej grodhopp är så tung belastning att det tar 10 dagar för kroppen att återhämta sig.
däremot så tränas gluteus maximus när man går i trappor.lägg händerna på bäckenbenskanten, ovanför höften. håll så och gå upp för en trappa. fungerar allt så tippar
nej grodhopp är så tung belastning att det tar 10 dagar för kroppen att återhämta sig.
däremot så tränas gluteus maximus när man går i trappor.
lägg händerna på bäckenbenskanten, ovanför höften. håll så och gå upp för en trappa. fungerar allt så tippar
Quote from Funbeat user on 18 October 2007, 15:27En klassisk övning på Mallorcaläger är grodhopp uppför trappor efter långa cykelpass.
Det gör ont!
En klassisk övning på Mallorcaläger är grodhopp uppför trappor efter långa cykelpass.
Det gör ont!
Quote from Funbeat user on 18 October 2007, 19:09och är dessutom inte så genomtänkt
och är dessutom inte så genomtänkt
Quote from Funbeat user on 18 October 2007, 19:30hmmm
klassiska övningar på "Mallorcaläger"
Är oftast inte, alltid sådär, väl genomtänkta;)
P.
hmmm
klassiska övningar på "Mallorcaläger"
Är oftast inte, alltid sådär, väl genomtänkta;)
P.
Quote from Funbeat user on 18 October 2007, 19:39Vissa genomför dem och andra håller sig undan allt onödigt.
Ungefär som när man tränar. . . .
Vissa genomför dem och andra håller sig undan allt onödigt.
Ungefär som när man tränar. . . .