Quote from Funbeat user on 22 October 2007, 14:46Ok, ska lägga till plankan också som styrkeövning efter passen, tack för tipset! 😉 Situps gör jag bara för att få ner magomfånget o träna magmusklerna, så det är ju inte direkt kopplat t joggträningen. men om jag gör det efter mina löppass så blir det gj
Ok, ska lägga till plankan också som styrkeövning efter passen, tack för tipset! 😉 Situps gör jag bara för att få ner magomfånget o träna magmusklerna, så det är ju inte direkt kopplat t joggträningen. men om jag gör det efter mina löppass så blir det gj
Quote from Bjarne Lewin on 22 October 2007, 14:49Behöver inte alla situps styrkan för att bära upp ryggraden... eller är det en myt???
Behöver inte alla situps styrkan för att bära upp ryggraden... eller är det en myt???
Quote from Funbeat user on 22 October 2007, 14:50det är en myt. satsa på vettig magträning istället
det är en myt. satsa på vettig magträning istället
Quote from Bjarne Lewin on 22 October 2007, 14:52Vad är då vettig magträning förutom plankan??
Vad är då vettig magträning förutom plankan??
Quote from Funbeat user on 22 October 2007, 14:54Ja, exakt, vad är vettig magträning då då!? Här har man tränat situps i alla år....:-(
Ja, exakt, vad är vettig magträning då då!? Här har man tränat situps i alla år....:-(
Quote from Funbeat user on 22 October 2007, 14:59det är lögn i helvetet att lära ut det såhär. man kommer långt på att göra plankan. gå på ett core pass kanske och ta med övningarna att göra hemma. köp en pilatesboll.
det är lögn i helvetet att lära ut det såhär. man kommer långt på att göra plankan. gå på ett core pass kanske och ta med övningarna att göra hemma. köp en pilatesboll.
Quote from Funbeat user on 22 October 2007, 15:55Starka magmuskler är mycket bra vid orientering! Man orkar lyfta benen högt och länge ute i skogen. *tänk älgakliv*
Starka magmuskler är mycket bra vid orientering! Man orkar lyfta benen högt och länge ute i skogen. *tänk älgakliv*
Quote from Funbeat user on 22 October 2007, 16:01Igår hade jag ett skrattanfall på sisådär 20 minuter när jag bara gapskrattade, jag har träningsvärk av det idag. Men när jag går och kör ett gruppstyrkeprogram har vi magövningar (mestadels situps) då fick jag bara träningsvärk första gången. Tror jag he
Igår hade jag ett skrattanfall på sisådär 20 minuter när jag bara gapskrattade, jag har träningsvärk av det idag. Men när jag går och kör ett gruppstyrkeprogram har vi magövningar (mestadels situps) då fick jag bara träningsvärk första gången. Tror jag he
Quote from Funbeat user on 22 October 2007, 16:04det stämmer maria. samma sak när vi hostar så kommer vi också åt dem.
det stämmer maria. samma sak när vi hostar så kommer vi också åt dem.
Quote from Bjarne Lewin on 22 October 2007, 16:46Men så bra då! Jag har en balansboll, och jobbar förvisso endel med den i min sjukgymnastik. Kanske är det ngn av övningarna i foldern jag fick som tillbehör 🙂 Tänk jag har den kvar (H) Det är skönt att jag kan ha ngn nytta av min oförmåga att kasta (t+
Men så bra då! Jag har en balansboll, och jobbar förvisso endel med den i min sjukgymnastik. Kanske är det ngn av övningarna i foldern jag fick som tillbehör 🙂 Tänk jag har den kvar (H) Det är skönt att jag kan ha ngn nytta av min oförmåga att kasta (t+