Quote from Andreas Björklund on 8 June 2006, 10:03Nä.. Jag tror inte att dåligt samvete har ett dugg (nja, kanske lite i vissa fall) koppling till "mjukhet" i kroppen. Det är mååånga (framför allt tjejer) som är hur vältränade som helst, som ändå får jätteångest och dåligt samvete när man stoppar i sig n
Nä.. Jag tror inte att dåligt samvete har ett dugg (nja, kanske lite i vissa fall) koppling till "mjukhet" i kroppen. Det är mååånga (framför allt tjejer) som är hur vältränade som helst, som ändå får jätteångest och dåligt samvete när man stoppar i sig n
Quote from Linda Ryen on 8 June 2006, 10:41jag tror inte heller på kopplingen samvetskval o kroppsvikt/form...
jag är väl inte trådsmal precis o jag har inte speciellt dåligt samvete för att jag äter gott ibland...däremot om jag låter bli att träna kan jag få dåligt samvete o pressa mig lite extr
jag tror inte heller på kopplingen samvetskval o kroppsvikt/form...
jag är väl inte trådsmal precis o jag har inte speciellt dåligt samvete för att jag äter gott ibland...däremot om jag låter bli att träna kan jag få dåligt samvete o pressa mig lite extr
Quote from Magnus Ahlstrand on 8 June 2006, 12:14det behöver inte handla om självförtroende heller, det kan ligga mkt i det. Vi vet ju alla att det är onuttigt med godis/pizza, vi vet vad det kostar oss att äta det, jag tror kunskapen är sås tor numera att hjärnan säger en sak kroppen vill en nanna, och
det behöver inte handla om självförtroende heller, det kan ligga mkt i det. Vi vet ju alla att det är onuttigt med godis/pizza, vi vet vad det kostar oss att äta det, jag tror kunskapen är sås tor numera att hjärnan säger en sak kroppen vill en nanna, och
Quote from Funbeat user on 8 June 2006, 12:16Jomen lite samband kan det nog finnas - jag har egentligen aldrig uppfattat mig som överviktig, mina föräldrar och min bror (som retade mig för att jag var så smal när jag var liten, och ständigt att jag åt för lite) är smala och vi äter ungefär som vi v
Jomen lite samband kan det nog finnas - jag har egentligen aldrig uppfattat mig som överviktig, mina föräldrar och min bror (som retade mig för att jag var så smal när jag var liten, och ständigt att jag åt för lite) är smala och vi äter ungefär som vi v
Quote from Magnus Ahlstrand on 8 June 2006, 15:01jo fast beror det på självkänsla eller på missriktad pedagogik/hjälp? Man behöver ju inte känna sig mindervärdig bara för att man äter fel, men man är itutad att man äter fel, så det är ju sättet att angripa det hela på - dvs omgivningen snarare än person
jo fast beror det på självkänsla eller på missriktad pedagogik/hjälp? Man behöver ju inte känna sig mindervärdig bara för att man äter fel, men man är itutad att man äter fel, så det är ju sättet att angripa det hela på - dvs omgivningen snarare än person
Quote from Funbeat user on 8 June 2006, 15:05Hänger inte riktigt med nu Anna - det jag tänker mig är att de som har problem lättare blir fixerade och har svårare att förlåta sig själva, medan den som egentligen aldrig haft ett problem inte tänker så mkt på vad h*n ätit när maten åkt ner - så länge m
Hänger inte riktigt med nu Anna - det jag tänker mig är att de som har problem lättare blir fixerade och har svårare att förlåta sig själva, medan den som egentligen aldrig haft ett problem inte tänker så mkt på vad h*n ätit när maten åkt ner - så länge m
Quote from Catharina Brattlin on 8 June 2006, 17:03Jag förstår vad Anna menar, eller rättare sagt; jag ser det dagligen på nära håll.
På min arbetsplats är många lite "mjuka" i kroppen och kör panikdieter inför sommaren, bröllop, semestrar osv, och lyssnar man på vad de pratar om efter helgen så har de
Jag förstår vad Anna menar, eller rättare sagt; jag ser det dagligen på nära håll.
På min arbetsplats är många lite "mjuka" i kroppen och kör panikdieter inför sommaren, bröllop, semestrar osv, och lyssnar man på vad de pratar om efter helgen så har de
Quote from Magnus Ahlstrand on 8 June 2006, 18:00Du har delvis rätt Sylvia, men det handlar mindre om vad man tror att folk tror och mer om vad de faktiskt tror, dvs det yttras titt som tätt kommentarer på närmare håll, vänner, släktingar som är på sina barn och kompisar t ex, jag ahr hört mkt sånt - in
Du har delvis rätt Sylvia, men det handlar mindre om vad man tror att folk tror och mer om vad de faktiskt tror, dvs det yttras titt som tätt kommentarer på närmare håll, vänner, släktingar som är på sina barn och kompisar t ex, jag ahr hört mkt sånt - in
Quote from Funbeat user on 8 June 2006, 18:25OK jag äter gräddsås utan att skämmas - fast jag kan säga att jag får blickar ibland när jag sitter med ett paket vispgrädde i högsta hugg och häller över jordgubbarna.
Tycker det finns lite olika grupper, precis som med träning, de som tränar, de som tä
OK jag äter gräddsås utan att skämmas - fast jag kan säga att jag får blickar ibland när jag sitter med ett paket vispgrädde i högsta hugg och häller över jordgubbarna.
Tycker det finns lite olika grupper, precis som med träning, de som tränar, de som tä
Quote from Funbeat user on 8 June 2006, 18:41Hm, när sex inte längre är "synd" utan "lika naturligt som att andas eller _mat_" då blir maten vår nya synd?
Dödssynderna är åtta
Lättja
Vrede
Avund
Frosseri
Girighet
Lusta
Högfärd/fåfänga
Svartsyn, uppgivenhetFör det mesta klarar vi ju som bekant bar
Hm, när sex inte längre är "synd" utan "lika naturligt som att andas eller _mat_" då blir maten vår nya synd?
Dödssynderna är åtta
Lättja
Vrede
Avund
Frosseri
Girighet
Lusta
Högfärd/fåfänga
Svartsyn, uppgivenhet
För det mesta klarar vi ju som bekant bar