Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumBiktenonyttigt
You need to log in to create posts and topics.

ja frosseri är nog döddssynd nr 1 just nu, eller tror ni inte?

Intressant det där egentligen.

Jo Anna, Du har nog rätt där, att folk faktiskt tycker och dessutom inte håller inne med sina åsikter. Men det säger mer om den personen som yttrar sig, tycker jag. Min chef, som formligen har svultit sig i nästan ett år med Cambridgekuren för att bli av

Att döma sorterar väl f ö under högfärden - man kan ju fundera på vilka dödssynder vi _verkligen_ ägnar oss åt mest, inte vilka vi fördömer mest ...

Jag går omkring och snurvlar här hemma och är ännu inte redo för motion. Idag har barnen haft skolavslutning och jag har stått i köket hela förmiddagen och gjort "After Eight-tårtan" som jag fick tips om på denna bikt-sida och så har jag gjort Mockarutor.

Åsa; Låter härligt! Mer sommarfirande!

Men till det där med att döma och kritisera; det är väl inte så mkt frågan om hur mkt övervikt/kroppsfett man har utan mer om man ligger på ständiga dieter och kontrollbehov? En person kan ju vara mager som en vinth

Kommer precis från examnesfirande. Har smaskat i mig lunch med massor av god sås, en krämbulle och någon kaka med "klegg" emellan. Mycket mumsigt 🙂 Tänker följa upp det med pizza och vin till middag.

Kändes bra att lätta på trycket 🙂 Hoppas nu på synd

Ja, Lingling, det är de jag tänker på med en del, för de är de som är mest fixerade-mer än folk som är överviktiga tror jag.

ätar dagar?
Jag har levt på hälsomat och enbart hälsomat i ett par veckor och mått riktigt bra i början men sen föll orken och psyket.
Är det omöjligt att ladda upp kroppen på rena nyttigheter?
Är det bra att bara äta nyttigt i detta samhället?
jag läste

Intressant. Finns det undersökningar på det tro?

Om inte annat så är vi nog mentalt inriktade på att "unna oss" vet att det var det som skapade helglycka hemma när jag var liten (mamma var på gott humör av att vara ledig och att äta godis) och det skapar

Åsa, du får absolution. Gör 10 Ave sit ups och 10 Pater pull ups, så får du ett avlatsbrev. Johan: Sola fide. Låt inte katarernas prefecti förgifta dig!// Moder Theresa