Quote from Guest on 22 January 2009, 22:06Är det någon som har opererat sina benhinnor?? I så fall blev det bättre?
Är det någon som har opererat sina benhinnor?? I så fall blev det bättre?
Quote from Funbeat user on 22 January 2009, 22:16Efter att ha haft en mycket elak benhinneinflammation sedan i maj 2007 fick jag operera båda mina ben i början av november 2008, dvs för 2 1/2 månad sedan. Nu är jag igång och springer igen, fortfarande under upptrappning förstås. Men jag springer helt sm
Efter att ha haft en mycket elak benhinneinflammation sedan i maj 2007 fick jag operera båda mina ben i början av november 2008, dvs för 2 1/2 månad sedan. Nu är jag igång och springer igen, fortfarande under upptrappning förstås. Men jag springer helt sm
Quote from Magnus Gelang on 22 January 2009, 22:32Vad opererar man då? Alltså vad gör man under operationen?
Vad opererar man då? Alltså vad gör man under operationen?
Quote from Lotta Lindström on 22 January 2009, 23:28Sover... 😉
Förlåt, jag kunde bara inte låta bli
Sover... 😉
Förlåt, jag kunde bara inte låta bli
Quote from Funbeat user on 22 January 2009, 23:35Vad jag har hört i liftkön så handlar det om att muskelmassan innanför benhinnan av någon anledning blivit för stor och ansträngd varvid hinnan spänns ut så att smärta uppstår när muskeln används. Operativt försöker man då utöka benhinnans omfång så att d
Vad jag har hört i liftkön så handlar det om att muskelmassan innanför benhinnan av någon anledning blivit för stor och ansträngd varvid hinnan spänns ut så att smärta uppstår när muskeln används. Operativt försöker man då utöka benhinnans omfång så att d
Quote from Funbeat user on 22 January 2009, 23:53Nja Kjell, det du pratar om är kompartmentsyndrom vilket inte är samma sak.
Operationen vid benhinneinflammation, eller tibiaperiostit som det också heter, går dock till på samma vis. Man klyver helt enkelt benhinnan, dvs skär upp den och lämnar den så.
Nja Kjell, det du pratar om är kompartmentsyndrom vilket inte är samma sak.
Operationen vid benhinneinflammation, eller tibiaperiostit som det också heter, går dock till på samma vis. Man klyver helt enkelt benhinnan, dvs skär upp den och lämnar den så.
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 02:13Opererade benhinnorna på båda benen för över 12 år sedan efter att ha gått med smärtor i många år. Det tog tid med rehaben, men jag har kunnat springa sedan dess. Jag känner av det emellanåt, och får lyssna mer och anpassa träningen därefter. Idag funkar
Opererade benhinnorna på båda benen för över 12 år sedan efter att ha gått med smärtor i många år. Det tog tid med rehaben, men jag har kunnat springa sedan dess. Jag känner av det emellanåt, och får lyssna mer och anpassa träningen därefter. Idag funkar
Quote from Magnus Gelang on 23 January 2009, 07:42Sara: Hehe ja den var bra 😀
Kjell: Nej så kan det inte vara eftersom benhinnan sitter ytterst på skelettet (eller typ ytterst iallafall) och man har inga muskler innanför den 🙂
Jack: Spännande, tack för info.
Sara: Hehe ja den var bra 😀
Kjell: Nej så kan det inte vara eftersom benhinnan sitter ytterst på skelettet (eller typ ytterst iallafall) och man har inga muskler innanför den 🙂
Jack: Spännande, tack för info.
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 14:54Eva, du säger att 70% blir bra. Hur går det för dom övriga 30%? Blir det bara inte bättre, eller går det åt skogen med benhinnorna?
Eva, du säger att 70% blir bra. Hur går det för dom övriga 30%? Blir det bara inte bättre, eller går det åt skogen med benhinnorna?
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 18:19Mycket intressant läsning i din blogg Eva(t+). Min läkare sa att det fanns liten 5 % risk att operationen leder till mer smärta(t-). Det lutar åt att jag låter operera min "älskade:@" benhinnor och hoppas det hjälper. Tack för alla svar.
Mycket intressant läsning i din blogg Eva(t+). Min läkare sa att det fanns liten 5 % risk att operationen leder till mer smärta(t-). Det lutar åt att jag låter operera min "älskade:@" benhinnor och hoppas det hjälper. Tack för alla svar.