Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 10:52Jag funderar på om den som startat en tråd skulle ha möjlighetatt låsa den när h*n tycker sig ha fått svar?
Jag funderar på om den som startat en tråd skulle ha möjlighetatt låsa den när h*n tycker sig ha fått svar?
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 11:00Sånt är väl moderatoruppgifter om trådar alls ska låsas, men egentligen ska väl det inte behövas? Det är ju vuxna människor, i de flesta fall. Ska det vara så svårt att låta blir att fjanta sig när frågan är besvarad?
Behöver vuxna verkligen barnvakter?
Sånt är väl moderatoruppgifter om trådar alls ska låsas, men egentligen ska väl det inte behövas? Det är ju vuxna människor, i de flesta fall. Ska det vara så svårt att låta blir att fjanta sig när frågan är besvarad?
Behöver vuxna verkligen barnvakter?
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 11:05Gruppägare kan idag låsa trådar om de vill, men en del gruppägare är inte aktiva f n (och vad händer om en gruppägare lämnar FunBeat helt?).
Bara en fundering kring om man tycker att den som startar tråden "äger" den.Jag äger några grupper och har hitti
Gruppägare kan idag låsa trådar om de vill, men en del gruppägare är inte aktiva f n (och vad händer om en gruppägare lämnar FunBeat helt?).
Bara en fundering kring om man tycker att den som startar tråden "äger" den.
Jag äger några grupper och har hitti
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 11:06Då vore det kanske på sin plats med en vice gruppägare också, så att det finns flera som kan sköta om stället?
Då vore det kanske på sin plats med en vice gruppägare också, så att det finns flera som kan sköta om stället?
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 11:31Trådar på 150+ inlägg bör låsas.
Långa trådar med många intressenter tar nästan död på FB ibland.Går att åtgärda på andra sätt men att ta upp det blir en upprepning.
Tycker det låter lite logiskt att den som startar en tråd även får lite äganderätt. Me
Trådar på 150+ inlägg bör låsas.
Långa trådar med många intressenter tar nästan död på FB ibland.
Går att åtgärda på andra sätt men att ta upp det blir en upprepning.
Tycker det låter lite logiskt att den som startar en tråd även får lite äganderätt. Me
Quote from Lena O on 22 May 2008, 13:51Kanske ska trådlåsning bestäms av trådskaparen.
Kanske ska trådlåsning bestäms av trådskaparen.
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 15:38Jag upplever det som att "moderatorfrågan" ofta lyfts av personer som är relativt nya på FB. Kan inte riktigt bestämma mig för om det talar för eller emot moderatorer. 🙂
I viss mån har vi moderatorer redan. Vi är många självutsedda sheriffer som talar
Jag upplever det som att "moderatorfrågan" ofta lyfts av personer som är relativt nya på FB. Kan inte riktigt bestämma mig för om det talar för eller emot moderatorer. 🙂
I viss mån har vi moderatorer redan. Vi är många självutsedda sheriffer som talar
Quote from Elias Engqvist on 22 May 2008, 15:39Bortsett från seghetsaspekten - varför ska tråden låsas? Om man inte vill läsa där längre markerar man den som ointressant. Punkt.
Bortsett från seghetsaspekten - varför ska tråden låsas? Om man inte vill läsa där längre markerar man den som ointressant. Punkt.
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 15:41"Vilka skulle vara moderatorer? Jag kan spontant känna att de som snabbt räcker upp handen är de jag helst inte skulle vilja se i denna roll.
Men jag tycker att det fungerar utan "
Instämmer fullständigt (t+)
"Vilka skulle vara moderatorer? Jag kan spontant känna att de som snabbt räcker upp handen är de jag helst inte skulle vilja se i denna roll.
Men jag tycker att det fungerar utan "
Instämmer fullständigt (t+)
Quote from Jan Lundquist on 22 May 2008, 15:48Jag har varit här i drygt två år och saknar ff moderatorer. Faktum är att för varje dag eskaljerar behovet av moderatorer.
Jag har varit här i drygt två år och saknar ff moderatorer. Faktum är att för varje dag eskaljerar behovet av moderatorer.