Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 22:24Hoppas att ni ursäktar mig när jag repeterar mig...= kunskapen om att man mår fysiskt bättre av att röra på sig typ jogga har slagit igenom nu på ett bättre sätt än för 25 år sedan. Fler joggar alltså å mår förhoppningsvis bättre.....av dessa så blir ett
Hoppas att ni ursäktar mig när jag repeterar mig...= kunskapen om att man mår fysiskt bättre av att röra på sig typ jogga har slagit igenom nu på ett bättre sätt än för 25 år sedan. Fler joggar alltså å mår förhoppningsvis bättre.....av dessa så blir ett
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 22:37Ja, det har du säkert helt rätt i Kjelle.
Det är också vad personalen säger till mig på Löplabbet när jag undrar varför de har så svårt att ge bra skoråd till mig som springer ett ultralopp i månaden. De allra flesta kunderna tävlar aldrig. Gör de det s
Ja, det har du säkert helt rätt i Kjelle.
Det är också vad personalen säger till mig på Löplabbet när jag undrar varför de har så svårt att ge bra skoråd till mig som springer ett ultralopp i månaden. De allra flesta kunderna tävlar aldrig. Gör de det s
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 00:30Här håller jag med Markus. En annan sak är väl bara att gå in och kolla på antal tävlings- jämfört med motionsklassen i ett 5-10km lopp.
Här håller jag med Markus. En annan sak är väl bara att gå in och kolla på antal tävlings- jämfört med motionsklassen i ett 5-10km lopp.
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 08:51Vårruset hade totalt 158000 deltagare 2003, sedan dess har det minskat något trots fler tävlingar.
Vårruset hade totalt 158000 deltagare 2003, sedan dess har det minskat något trots fler tävlingar.
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 09:17Vad menas i dag med löparboom med avseende på löpare.
Kan vårruset kallas tävling för löpare?
Tycker vårruset är ett underbart härligt jippo, men så många riktiga löpare finns där väl inte.
Fantastiskt glada människor som rör på sig.
Har beskådat Vårr
Vad menas i dag med löparboom med avseende på löpare.
Kan vårruset kallas tävling för löpare?
Tycker vårruset är ett underbart härligt jippo, men så många riktiga löpare finns där väl inte.
Fantastiskt glada människor som rör på sig.
Har beskådat Vårr
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 09:21K-G
ja vad är en löpare egentligen?Kanske är det mer rätt att säga att vi har en motionsboom och inte en löparboom?
Sen är det väl ännu mer tveksamt om deltagarna rusar på Vårruset men det är ju en annan sak.
K-G
ja vad är en löpare egentligen?
Kanske är det mer rätt att säga att vi har en motionsboom och inte en löparboom?
Sen är det väl ännu mer tveksamt om deltagarna rusar på Vårruset men det är ju en annan sak.
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 09:43På en typisk 10km runda på asfalt så ser jag ungefär 1 annan joggare/löpare.
På en typisk 10 km runda i motionsspår (i rätt riktning) ser ser jag en handfull joggare/löpare.
Känns inte spontant som någon jättefluga, men allt är ju relativt.Tittar man dä
På en typisk 10km runda på asfalt så ser jag ungefär 1 annan joggare/löpare.
På en typisk 10 km runda i motionsspår (i rätt riktning) ser ser jag en handfull joggare/löpare.
Känns inte spontant som någon jättefluga, men allt är ju relativt.
Tittar man dä
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 09:59Nu roade jag mig med att jämföra Blodomloppet Linköping i 10 km-gruppen.
I år fullföljde 1220 herrar mot 958 förra året, av dem hade 1107 tider under 60 minuter mot 883 förra året, och 322 under 45 min mot 239 förra året, ökningarna ligger mellan 25% och
Nu roade jag mig med att jämföra Blodomloppet Linköping i 10 km-gruppen.
I år fullföljde 1220 herrar mot 958 förra året, av dem hade 1107 tider under 60 minuter mot 883 förra året, och 322 under 45 min mot 239 förra året, ökningarna ligger mellan 25% och
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 10:07Jag är personligen förvånad över hur FÅ det är som joggar/löper en typisk dag.
skrev Peter.
Tyvärr måste jag hålla med.Har haft närkontakt med Trollhättans populäraste joggingstråk sedan 40-talet.
80-talet kom en ökning, sedan har det varit så gott so
Jag är personligen förvånad över hur FÅ det är som joggar/löper en typisk dag.
skrev Peter.
Tyvärr måste jag hålla med.
Har haft närkontakt med Trollhättans populäraste joggingstråk sedan 40-talet.
80-talet kom en ökning, sedan har det varit så gott so
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 13:53Hej!
Ny här! =) för min del beror det på att jag vill ner ett antal kilo samtidigt som jag vill öka välmåendet!,promenader i hyffsat tempo har jag gjort sedan länge! men jag tycker inte att det "ger" så mycket längre.
Började denna veckan så jag är total
Hej!
Ny här! =) för min del beror det på att jag vill ner ett antal kilo samtidigt som jag vill öka välmåendet!,promenader i hyffsat tempo har jag gjort sedan länge! men jag tycker inte att det "ger" så mycket längre.
Började denna veckan så jag är total