Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 20:33För att mäta löparboomen så ska man nog hellre kolla på hur många som springer 5 och 10 km motionslopp nu jämfört med förr. Fånga in ett gäng joggare i kväll och fråga hur många som har mara-ambitioner. De utgör inte någon större procentandel.
För att mäta löparboomen så ska man nog hellre kolla på hur många som springer 5 och 10 km motionslopp nu jämfört med förr. Fånga in ett gäng joggare i kväll och fråga hur många som har mara-ambitioner. De utgör inte någon större procentandel.
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 20:43Ähhh....nu var du före mig igen..!? Å visst har du rätt precis som jag skulle ha haft rätt om jag bara vore lite snabbare å så....hehehe....Det handlar ju inte om ULTRA eller MARATHON eller halva den sträckan eller kvarten eller ens om MILEN eller 5 km...
Ähhh....nu var du före mig igen..!? Å visst har du rätt precis som jag skulle ha haft rätt om jag bara vore lite snabbare å så....hehehe....Det handlar ju inte om ULTRA eller MARATHON eller halva den sträckan eller kvarten eller ens om MILEN eller 5 km...
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 20:54Jag undrar om det inte är precis tvärt om Mikael!
Stockholm Marathon har som vi pratat om ovan 20.000 anmälda. Många av dem är långsamma, en överväldigande majoritet skulle jag t.o.m. säga. Här behöver man ärligt talat inte vara så värst vältränad för a
Jag undrar om det inte är precis tvärt om Mikael!
Stockholm Marathon har som vi pratat om ovan 20.000 anmälda. Många av dem är långsamma, en överväldigande majoritet skulle jag t.o.m. säga. Här behöver man ärligt talat inte vara så värst vältränad för a
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 21:06Fast i ärlighetens och statistikens namn, Markus, det finns ju en och annan som istället föredrar att vinna "vanliga" 5 & 10 km-tävlingar hemma i mörkaste Småland, istället för att stappeljogga runt i Stockholm som en i mängden! 😉
Fast i ärlighetens och statistikens namn, Markus, det finns ju en och annan som istället föredrar att vinna "vanliga" 5 & 10 km-tävlingar hemma i mörkaste Småland, istället för att stappeljogga runt i Stockholm som en i mängden! 😉
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 21:19Markus. Jag tror du har fel.
Det finns ju mängder med olika lopp som är 5-10km. Det anordnas flera bara i lilla Lund där ett lopp nog har upp mot 3000 anmälda.
Sen har vi alla typiska motionslopp som Blodomloppet, olika tjejlopp med mera med mera.
De
Markus. Jag tror du har fel.
Det finns ju mängder med olika lopp som är 5-10km. Det anordnas flera bara i lilla Lund där ett lopp nog har upp mot 3000 anmälda.
Sen har vi alla typiska motionslopp som Blodomloppet, olika tjejlopp med mera med mera.
De
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 21:23Åja, jag ger väl mig iväg till storloppen ibland jag också och springer/joggar/släpar runt som en i mängden. Det är inte så att jag väljer det ena före det andra. Hade Terräng-SM gått samma helg som tisdagens lopp på hemmaplan hade jag valt bort hemma-seg
Åja, jag ger väl mig iväg till storloppen ibland jag också och springer/joggar/släpar runt som en i mängden. Det är inte så att jag väljer det ena före det andra. Hade Terräng-SM gått samma helg som tisdagens lopp på hemmaplan hade jag valt bort hemma-seg
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 21:28@ Markus: Jag litar fullt på din statistik-koll. Jag jämförde helt enkelt staplarna på skärmen med hjälp av fingermåttet, och nu blev det så mkt fingeravtryck att jag inte kan se vad du skriver 😉 Jo ungefär så menade jag Jonas!
@ Markus: Jag litar fullt på din statistik-koll. Jag jämförde helt enkelt staplarna på skärmen med hjälp av fingermåttet, och nu blev det så mkt fingeravtryck att jag inte kan se vad du skriver 😉 Jo ungefär så menade jag Jonas!
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 21:49Angående motionslopp på 5 & 10km, masslopp och mara/halvmara får vi nog förtydliga vad som ska ställas mot vad. Jag kanske inte utgick från samma kategorier av lopp som ni tänkte er.
Vad jag ville säga att det finns massvis med motionärer som INTE deltar
Angående motionslopp på 5 & 10km, masslopp och mara/halvmara får vi nog förtydliga vad som ska ställas mot vad. Jag kanske inte utgick från samma kategorier av lopp som ni tänkte er.
Vad jag ville säga att det finns massvis med motionärer som INTE deltar
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 21:53Sitter just nu på Globe Hotel och har trevliga Kenyaner runt omkring mig. Känner mig som en sådan. Det blir nog Kenyanskt i topp i år.
Tänker på SM 2010
(L)
Sitter just nu på Globe Hotel och har trevliga Kenyaner runt omkring mig. Känner mig som en sådan. Det blir nog Kenyanskt i topp i år.
Tänker på SM 2010
(L)
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 22:00Det sammanlagda antalet motionärer som springer de 5- och 10-kilometerslopp som arrangeras här i Stockholm är bra mycket större än än antalet deltagare med samma lokala förankring som springer de hel- och halvmaror i regionen. Ett sätt att väga andelen "r
Det sammanlagda antalet motionärer som springer de 5- och 10-kilometerslopp som arrangeras här i Stockholm är bra mycket större än än antalet deltagare med samma lokala förankring som springer de hel- och halvmaror i regionen. Ett sätt att väga andelen "r