Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPackning TEC
You need to log in to create posts and topics.

Vaket Anders! 😀

Känt talesätt för ultra: "Beware of the chair".

Se upp så inte stoppen vid kontrollen blir för bekväma. Risken för onödig brytning -- sagt av en som glad och leendes satte sig ner efter 7 mil på sitt första 10-milalopp och kom aldrig ut på banan igen. G

Jag brukar ha nallen i dubbla plastpåsar och slipper då kondens.

På TEC förra året satt jag och åt i ca 10 min var fjärde timme och kom igång och springa varje gång.
På Bislett, 24h, funkade det de två första matlådorna men efter den tredje (efter 12h) kom jag inte igång och springa. (Fick gå istället)

Sitta är nog livsfarligt. Därför jag tror på att äta och gå samtidigt. Ligga ner är nog ännu farligare. 🙂

Det där med kondens måste vara en "urban myth". Om man lägger en telefon i en liten plastpåse så är det ju mer luft inne i telefonen än utanför runt den. Skulle då kondens vara ett problem så borde det vara det i alla lägen och inte bara under ultradistan

Kondens vet jag ingenting om, men en påse är synnerligen bra att ha telefonen i när man har en illa stängd flerportionsförpackning gel i samma ficka som telefonen.

myt? vet inte, men jag är långfärdsskridskoåkare och vi har allt i plastpåsar. En plastpåse = fuktigt i påsen (om man svettas), två=torrt.

Bernt, jag brukar köra med 3 påsar. Vet inte om det spelar ngn roll i jämfört med 2 st påsar, men känns bra att ha det så. 🙂

Brukar du knyta varje påse för sig eller alla i en knut? (två har funkat bra för mig, fast jag har aldrig plurrtestat)