Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 10:26Ett lopp typ PBP handlar inte bara om cykling, -det handlar om överlevnad.
Det gäller att göra så få misstag som möjligt. (H)Gamla meriter hjälper en när man väl sitter på sadeln. Erfarenhet väger tungt.
Man kan dock inte hoppa över träningen, men e
Ett lopp typ PBP handlar inte bara om cykling, -det handlar om överlevnad.
Det gäller att göra så få misstag som möjligt. (H)
Gamla meriter hjälper en när man väl sitter på sadeln. Erfarenhet väger tungt.
Man kan dock inte hoppa över träningen, men e
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 11:48Hej Nisse.
"Ett lopp typ PBP handlar inte bara om cykling, -det handlar om överlevnad.
Det gäller att göra så få misstag som möjligt."Nja det vet jag inte. Jag tycker nog att det i stort är en fråga om att cykla och inget annat.
Att överleva det vet
Hej Nisse.
"Ett lopp typ PBP handlar inte bara om cykling, -det handlar om överlevnad.
Det gäller att göra så få misstag som möjligt."
Nja det vet jag inte. Jag tycker nog att det i stort är en fråga om att cykla och inget annat.
Att överleva det vet
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 12:56Nisse: Efter lite efterforskningar har jag fått uppgift om att Frankrike har kommit med ett förslag som går ut på att ett land får antal platser utifrån det landets procentandel av totalt körda brevetkm 2010. Ett förslag alltså men det kan kanske i princi
Nisse: Efter lite efterforskningar har jag fått uppgift om att Frankrike har kommit med ett förslag som går ut på att ett land får antal platser utifrån det landets procentandel av totalt körda brevetkm 2010. Ett förslag alltså men det kan kanske i princi
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 12:58Du behöver inte vara "cyklist" för att klara PBP.
Du tar dig inte i mål på PBP för att du är cyklist.
Du behöver inte vara "cyklist" för att klara PBP.
Du tar dig inte i mål på PBP för att du är cyklist.
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 14:56Jag förstår ditt resonemang Nisse när jag läser mellan raderna.
Det handlar givetvis om att vara förberedd fysiskt så att kroppen klarar av påfrestningen det innebär.
Nu har jag aldrig cyklat nåt randonneurlopp nånsin, men däremot har jag genomfört fysis
Jag förstår ditt resonemang Nisse när jag läser mellan raderna.
Det handlar givetvis om att vara förberedd fysiskt så att kroppen klarar av påfrestningen det innebär.
Nu har jag aldrig cyklat nåt randonneurlopp nånsin, men däremot har jag genomfört fysis
Quote from Claes Andersson on 18 October 2009, 17:57För att klara av en utmaning som PBP (som det är för de flesta) måste grundförutsättningen vara att man är vältränad. Hur sen loppet gestaltar sej för individen hänger enligt mitt synsätt till största delen på hur mentalt förberedd man är. Om man är bered
För att klara av en utmaning som PBP (som det är för de flesta) måste grundförutsättningen vara att man är vältränad. Hur sen loppet gestaltar sej för individen hänger enligt mitt synsätt till största delen på hur mentalt förberedd man är. Om man är bered
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 18:21Ekar det här? 😉
Ekar det här? 😉
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 18:54Manne.
"Och att överleva den mentala påfrestningen är nog viktigare."
Den mentala påfrestningen kan man minimera/minska betydligt genom att tillse så att den fysiska kapaciteten är tillräckligt d för uppgiften.
Som jag skrev tidigare så körde jag ca45
Manne.
"Och att överleva den mentala påfrestningen är nog viktigare."
Den mentala påfrestningen kan man minimera/minska betydligt genom att tillse så att den fysiska kapaciteten är tillräckligt d för uppgiften.
Som jag skrev tidigare så körde jag ca45
Quote from Claes Andersson on 18 October 2009, 19:06Kanske det gör. 🙂 Jag tänkte bara försöka dela med mej från egen erfarenhet.
Edit: som svar på Mannes inlägg.
Kanske det gör. 🙂 Jag tänkte bara försöka dela med mej från egen erfarenhet.
Edit: som svar på Mannes inlägg.
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 19:34Jag har åxå gått 22 mila marsch...
Nijmegen 4 gånger Dodentocht 2 ggr och brutala Raid Raissac 1 gång, den sistnämnda gör jag aldrig mer om men jag fullföljde dock, även om Nijmegen och andra marscher är längre så är Raid Raissac en enda lång pina med fu
Jag har åxå gått 22 mila marsch...
Nijmegen 4 gånger Dodentocht 2 ggr och brutala Raid Raissac 1 gång, den sistnämnda gör jag aldrig mer om men jag fullföljde dock, även om Nijmegen och andra marscher är längre så är Raid Raissac en enda lång pina med fu