Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelParis-Brest-Paris
You need to log in to create posts and topics.

Att vandra 22 mil i Holland kan väl inte vara nåt, det är ju alldeles platt.

Det är ganska många höjdmeter på PBP.
Det är typ 17 kontroller, så du får inte lägga för mycket tid vid kontrollerna för då hamnar du snabbt i tidsbrist.

Jag håller med Pontus

Små problem med kropp och utrustning kan bli gigantiska sådana över 120 mil och 60-90 timmar, läste om en åkare som på slutet fick använda ena armen för att hålla uppe huvudet då nackmusklerna slutat lyda!!

Varför inte läsa rapporten från Johan, Crister

Det verkar vara trevligt att käka smärtstillande under loppet och få ledproblem under lång tid efteråt.

Annars kan man läsa. http://bigmollo.blogspot.com/2007/09/paris-brest-paris-jttetrevligt.html

David; om man är ordentligt förberedd behöver man inga medikament varken före , efter, eller under loppet (V)

Bigmollo var väldigt förberedd men ändå så var han ganska sönderkörd efteråt.
Det samma var han efter L-E-L.

Hej Manne.

"Jag har åxå gått 22 mila marsch...
Nijmegen 4 gånger Dodentocht 2 ggr och brutala Raid Raissac"

Ja mig veterligen så är ingen dessa av ovanstående marscher i närheten av 22 mil i den bemärkelse jag menar. Inte annars heller. Den längsta vad

Hej Nisse.

"Att vandra 22 mil i Holland kan väl inte vara nåt, det är ju alldeles platt."

Jag vet inte men jag får en känsla av att detta är riktat till mig, då Manne inte gått några 22 mil i Holland vad jag vet. Däremot 4*4mil (16 mil)
Jag har inte hel

På PBP så är det inte hur fort du cyklar som är avgörande för resultatet, utan hur mycket tid du INTE cyklar.

För att fixa PBP bör man åtminstonde vara "normatränad" ....

Hej

Jag körde PBP Audax 2006 o PBP Randonnuer 2007. Bägge kommer att gå 2011, dock vet inte jag när PBP Audax går, men troligtvis i juli. Bägge är lika långa drygt 1200 km, har max tid, osv

Skillnaden är i PBP Audax cyklar men i en stor grupp med förut

Jag är intresserad av bakgrunden till att antalet startplatser som tilldelas Sverige eventuellt begränsas. Ska det bli färre deltagare 2011 än förut?

Eller anser arrangören att deltagarna är för dåligt förberedda och att för många bröt? 2007 var väl ett