Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningPensionärer i vägen.
You need to log in to create posts and topics.

@Rasmus - Får vi kalla det för cirkelsim? Borde det inte heta rektangelsim?

Så Rasmus, liknar svanhopp en svan som hoppar? 😉

Kalla det bröstsim, eller möjligen "bröstsim utan undulering".

Men allvarligt? OM man nu är en halvtaskig eller dålig simmare, rentav vettskrämd är det då inte en applåd på att man jobbar på det?

Mina barn är inte tvungna att gå på någon aktivitet för min del mer än just simning. Simskola gäller stenhårt tills dess

Känns som att vissa vill missförstå med flit.

De jag gärna pratar mig nedlåtande om är de typer som är griniga och i princip skäller ut en för ingenting.
De som försöker simträna på sin nivå (som jag förstått det är Rasmus en sådan) får gärna vara där.

Mycket aggressioner i bassängen tydligen. Ni får träffas och spela lite undervattensrugby eller liknande så ni får utlopp för allt det där 🙂

Lite off-topic:

---------
Lingling Ling skrev:
"Simskola gäller stenhårt tills dess att de kan simma "tillräckligt" bra. Det är inte så många färdigheter som kan vara rent livsavgörande om man har eller inte har, men simma skulle jag räkna dit."
--------

Om jag förstått diskussionen rätt handlar den till en hel del om att de som simmar snabbt ska ha rätt att simma i en egen bana och inte behöva dela banor med motionssimmare.

Då är min fråga hur det ska gå till när två banor är öppna för motionssim och ö

Rolf, det är ett problem. Hade det varit jag som vore den snabba simmaren hade jag skippat att motionssimma då. Att lägga sig och cirkelsimma med de andra är för mig inget alternativ. Antingen så får jag simma om hela tiden och de andra blir irriterade på

Med din lösning Rolf, så skulle alla skidåkare i spåret så köra i takt med den långsammaste, alla löpare på rundan få halvpromenera, alla cyklister få glida fram, om man ni vill applicera det på andra sporter.

Men i dessa sporter så går det ofta att göra