Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fast man missar ju den fina naturen pga att loppet korkat nog går på natten då det är mörkt i flera timmar. Jag tycker man kunnat skita i 100-miles-löparna och startat loppet på morgonen. Fast min personliga åsikt är ju tämligen ointressant i och med att

2008 var det väl fullmåne under GAX100, det underlättar mer än man tror på natten.
2009, inte samma tur, för då är månen långt i nedan med avtagande halvmåne.

http://www.dinstartsida.se/kalender-manfaser.asp?datum=2009-12-01

Här är lösningen:
http://www.runnersworld.com/cda/smartcoach/0,7148,s6-238-277-278-0-0-0-0,00.html?starf=&lrdy=0&slen=16&trainstart=ds1229961300256&startf=checkforward&hour=0&mins=0&secs=0&rlen=fivk&rdst=fivk&mpwe=11&diff=mod

Intressant lösning David! Jag matade in 35min på milen och nuvarande ~70km/v, samt att jag ville ha ett 10km-program för 16 veckor på nivån att jag ville träna "very hard".

Mängdmässigt börjar programet på nuvarande veckomängd och stegrar sen tre veckor

Hehe, nu ändrade jag inställningen till ett program för marathon istället och fick precis det jag misstänkte, långpass upp till 32km i 4:10/km... (#) Tveksamt om jag ens pallar det, även om jag råkar få en bra dag varje söndag. Samtidigt vore jag ju korka

Med tanke på att arrangörerna prioriterar 100-mileslöparna, som f.ö. är klart fler än 50-mileslöparna, så är ju inte upplägget så konstigt m.a.p. ljusa tiden på dygnet.

Ni är guld allihopa, vilken fantastisk träningsplanering jag kommer att kunna knåpa ihop under julhelgen!

Instinktivt tänker jag att Robert på ett bra sätt sammanfattar de viktigaste slutsatserna jag själv drar från denna diskussion. Med tanke på mitt må

Okej kära vänner!

Inte minst utifrån den ypperliga input jag fått härifrån har jag knåpat ihop en slags grovhuggen träningskalender fram till gax 50 miles i augusti. Jag har tagit fasta på att jag som rookie egentligen inte behöver någon direkt periodise

Bildformatet PNG öppnas inte direkt i webbläsaren utan man får välja att ladda hem en fil och sen öppna med något program lokalt på datorn. Omvandlade till JPG och la upp en eventuellt tillfällig lösning om Fredrika skulle fixa det i sitt inlägg ovan.

BI

Supertack Markus! Det hade jag ingen aning om, i min browser ser det helt normalt ut (FF på Mac).