Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vad jag kommer ihåg så är sand mycket tärande på hälsenorna... Hur man undviker det vet jag inte tyvärr...

Sandlöpning är en klassiker för vaderna.

Robert, Markus - OJ vad mycket intressant info. Är på jobbet nu så jag kan inte kommentera närmare för tillfället, men måste bara slänga in ett TACK sålänge!!

Och, för all del, allihopa, keep it coming! 🙂

Klassisk periodisering innebär ju att man går från mer generell träning till mer race-specifik. I det här fallet blir det ju lite speciellt eftersom farten i loppet kanske kommer vara lägre än det du håller på träning… Däremot kan du ju köra enligt den p

Förutom att de snabba fibrerna behöver lite motion så behöver väl psyket också det?! Fyyyy vad segt å trist att bara springa lungt hela tiden!! Det är ju de snabba/ansträngande passen som är de roligaste!! 😀

När det gäller överlånga långpass tror jag hårt på att köra två långpass samma dag men med vila och näring mellan som variation till de överlånga passen.

T ex:
v15: Långpass på 3 timmar
v16: 2x långpass på 2,5 timmar
v17: Långpass på 3,5 timmar
v18: 2x l

Ehh... hur långa långpass tänker ni er egentligen?! På 6,5h skulle jag ju för fasen hinna hela det där 80km-loppet och det hade jag ju knappast roat mig med på träning, ännu mindre varje vecka. Ok, att Fredrika säkert håller långsammare tempo, men 6.5h lå

Ok. Jag illustrerar exemplet med andra tider. Går in och ändrar. 🙁

Jag utgick ifrån att vi pratade om 100 km här. My misstake (#)

Fast jag skulle ju å andra sidan inte våga mig på att delta i "Årets sista långpass" som jag precis upptäckt innebär 60km i Sthlm. Kanske går det att köra extra långt om man lufsar istället för springer/joggar, jag borde testa att hålla extra, extra lugn

Tanken att dela upp de överlånga långpassen i två kortare på samma dag var annars intressant. Har själv ingen praktisk erfarenhet för att kunna uttala mig om hur det andra känns, eller vad träningseffekten kan tänkas bli, men energi/näring/vila under någr