Quote from Urban Nilsson on 16 December 2008, 13:49Lady: Det finns tydligen två skolor när det gäller ultralöpning. Jag har sett några ultraprogram som har jättelånga långpass där man springer i typ 8 timmar. Jag är inte säker på att det är rätt väg för alla, kanske inte ens de flesta. Jag är dock övertyg
Lady: Det finns tydligen två skolor när det gäller ultralöpning. Jag har sett några ultraprogram som har jättelånga långpass där man springer i typ 8 timmar. Jag är inte säker på att det är rätt väg för alla, kanske inte ens de flesta. Jag är dock övertyg
Quote from Funbeat user on 16 December 2008, 13:58Det han rekommenderar är väl iofs inte jätteannorlunda, en 3-5 timmar på lördagen och runt 5 timmar på söndagen. Och eftersom vilan ligger på fredagen och måndagen så blir de andra tre löppassen också back-to-back med intervaller på tisdagen, lätt löpning
Det han rekommenderar är väl iofs inte jätteannorlunda, en 3-5 timmar på lördagen och runt 5 timmar på söndagen. Och eftersom vilan ligger på fredagen och måndagen så blir de andra tre löppassen också back-to-back med intervaller på tisdagen, lätt löpning
Quote from Funbeat user on 16 December 2008, 16:11Är det godkännt med vila och middag innan man fortsätter på tävlingsdagen?
Skälet till att köra långa distanser är att träna kroppen på långvarigt arbete.
Faktum är att du/ni skulle troligtvis kunna distanscykla för att minska slitaget på kroppen.
Är det godkännt med vila och middag innan man fortsätter på tävlingsdagen?
Skälet till att köra långa distanser är att träna kroppen på långvarigt arbete.
Faktum är att du/ni skulle troligtvis kunna distanscykla för att minska slitaget på kroppen.
Quote from Funbeat user on 16 December 2008, 16:22Ärligt talat tror jag inte att den uthålligheten långa pass på cykel ger hjälper en specielt mycket i långa lopp (löpning). Okej att det säkert kan ha effekter på kroppens allmänna uthållighet så man inte känner sig lika trött i kropp och huvud, men den s
Ärligt talat tror jag inte att den uthålligheten långa pass på cykel ger hjälper en specielt mycket i långa lopp (löpning). Okej att det säkert kan ha effekter på kroppens allmänna uthållighet så man inte känner sig lika trött i kropp och huvud, men den s
Quote from Funbeat user on 16 December 2008, 16:28För min del funkar cykling mycjet bra som komplement och delvis ersättning till löpning.
För min del funkar cykling mycjet bra som komplement och delvis ersättning till löpning.
Quote from Funbeat user on 16 December 2008, 16:32Jag hade inte tanken att alla distanspass sker på cykel utan någon gång in emellan.
Efter vad du skrivit tidigare Marcus så distanstränar du för lite och det därför som din tretimmarsmara är ett problem.Jag tänkte att artonmilare på cykel kan vara ett s
Jag hade inte tanken att alla distanspass sker på cykel utan någon gång in emellan.
Efter vad du skrivit tidigare Marcus så distanstränar du för lite och det därför som din tretimmarsmara är ett problem.
Jag tänkte att artonmilare på cykel kan vara ett s
Quote from Funbeat user on 16 December 2008, 17:05För att det skulle minska skaderisken måste man ju köra din 18milare (som tar hela dagen) INSTÄLLET för löpning, och då är jag som sagt tveksam till om träningseffekten blir den rätta. Att vara ännu piggare i kropp och huvud efter 30km i ett marathon skul
För att det skulle minska skaderisken måste man ju köra din 18milare (som tar hela dagen) INSTÄLLET för löpning, och då är jag som sagt tveksam till om träningseffekten blir den rätta. Att vara ännu piggare i kropp och huvud efter 30km i ett marathon skul
Quote from Funbeat user on 16 December 2008, 17:08Då är det bara att köra fem-sex timmar löpning då. Gärna i lös sand så det tar på vaderna.
Då är det bara att köra fem-sex timmar löpning då. Gärna i lös sand så det tar på vaderna.
Quote from Funbeat user on 16 December 2008, 17:10OT!
Om någon undrar vad det egentligen är Fredrika har fått för sig att göra, så hittade jag en trevlig (rese-) berättelse från loppet. Jag känner sträckan Skillinge - Ystad bra. Framförallt kan nog sandlöpningen vara tuff. Det blir säkert en underbar upp
OT!
Om någon undrar vad det egentligen är Fredrika har fått för sig att göra, så hittade jag en trevlig (rese-) berättelse från loppet. Jag känner sträckan Skillinge - Ystad bra. Framförallt kan nog sandlöpningen vara tuff. Det blir säkert en underbar upp
Quote from Funbeat user on 16 December 2008, 17:11Det är ju Skåne! Vad annars skulle det vara?
Det är ju Skåne! Vad annars skulle det vara?