Quote from Funbeat user on 3 April 2008, 14:29Tips från fskl/barnskötare: Ha tillslagen broms i nerförsbackar. Om du snavar till, ramlar, så att du tappar vagnen så ska den förhoppningsvis stanna då. Man får alltså kuta/gå med vagnen lite lyft så att de bromsade hjulen inte ligger i mot marken.
Tips från fskl/barnskötare: Ha tillslagen broms i nerförsbackar. Om du snavar till, ramlar, så att du tappar vagnen så ska den förhoppningsvis stanna då. Man får alltså kuta/gå med vagnen lite lyft så att de bromsade hjulen inte ligger i mot marken.
Quote from Funbeat user on 3 April 2008, 16:04Jag är nöjd om jag fixar sub50 UTAN barnvagn, jag är imponerad av alla hårda småbarnsföräldrar med joggvagnar 😀
Jag är nöjd om jag fixar sub50 UTAN barnvagn, jag är imponerad av alla hårda småbarnsföräldrar med joggvagnar 😀
Quote from Francesco Maria Di Campli on 3 April 2008, 16:38Jag håller med dig Josefin - jag är impad jag med...!
Jag håller med dig Josefin - jag är impad jag med...!
Quote from Funbeat user on 3 April 2008, 22:19<Ha tillslagen broms i nerförsbackar...Man får alltså kuta/gå med vagnen lite lyft så att de bromsade hjulen inte ligger i mot marken.
Det låter fullkomligt livsfarligt i mina öron.
Däremot får man hålla emot lite nedför och en rem mellan hand och vag
<Ha tillslagen broms i nerförsbackar...Man får alltså kuta/gå med vagnen lite lyft så att de bromsade hjulen inte ligger i mot marken.
Det låter fullkomligt livsfarligt i mina öron.
Däremot får man hålla emot lite nedför och en rem mellan hand och vag
Quote from Funbeat user on 3 April 2008, 23:02Fånglina låter bra, men om du står på näsan tippar vagnen då, när handen hamnar på marken?
Tillslagen broms som går i när man springer fort låter också läskigt, personalen på dagis springer knappast i backarna.
Fånglina låter bra, men om du står på näsan tippar vagnen då, när handen hamnar på marken?
Tillslagen broms som går i när man springer fort låter också läskigt, personalen på dagis springer knappast i backarna.
Quote from Funbeat user on 4 April 2008, 00:06Det skulle finnas nån form av död-mans-grepp på alla barnvagnar. Nu är det ju, så gott som, kört om man tappar greppet i en brant backe.
Det skulle finnas nån form av död-mans-grepp på alla barnvagnar. Nu är det ju, så gott som, kört om man tappar greppet i en brant backe.
Quote from Funbeat user on 4 April 2008, 00:15Affärside!!!
Affärside!!!
Quote from Funbeat user on 4 April 2008, 08:33Jo, vagnen tippar kanske om jag ramlar, men barnet hänger kvar i fempunktsbältet och sitter säkert skyddat "innanför" ramen som skall ta den eventuella smällen.
Om vagnen däremot rullar iväg...(#)
Jo, vagnen tippar kanske om jag ramlar, men barnet hänger kvar i fempunktsbältet och sitter säkert skyddat "innanför" ramen som skall ta den eventuella smällen.
Om vagnen däremot rullar iväg...(#)
Quote from Funbeat user on 4 April 2008, 08:46Löpning-med-barnvagn-premiär igår för mig. Sprang bara till och från träningen, 2*1.9 km, men det gick lätt som en plätt och då sprang jag inte med löparvagn utan 12 ton Brio Happy, dvs en vanlig fyrhjuling.
Löpning-med-barnvagn-premiär igår för mig. Sprang bara till och från träningen, 2*1.9 km, men det gick lätt som en plätt och då sprang jag inte med löparvagn utan 12 ton Brio Happy, dvs en vanlig fyrhjuling.
Quote from Funbeat user on 4 April 2008, 08:51Nina, det går rätt bra att träna även med småbarn. Löparvagn är ju en lösning, sen kan man cykla på motionscykel, trainer eller kanske köra roddmaskin eller vad man vill när det är dags för en tupplur. En annan bra grej är att leta upp nån annan föräldral
Nina, det går rätt bra att träna även med småbarn. Löparvagn är ju en lösning, sen kan man cykla på motionscykel, trainer eller kanske köra roddmaskin eller vad man vill när det är dags för en tupplur. En annan bra grej är att leta upp nån annan föräldral