Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 13:45Koldioxidförgiftning är ju något som man vill försöka undvika när man dyker i alla fall, kan inte tänka mig att det vore mer önskvärt i löparspåret.
Edit: Poängen med inlägget var att påtala att det inte är något positivt att behålla koldioxiden i kroppe
Koldioxidförgiftning är ju något som man vill försöka undvika när man dyker i alla fall, kan inte tänka mig att det vore mer önskvärt i löparspåret.
Edit: Poängen med inlägget var att påtala att det inte är något positivt att behålla koldioxiden i kroppe
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 14:37Precis, koldioxiden vill man ju vädra ut. När man dyker kan man iofs även få syreförgiftning på vissa djup, men det händer ju å andra sidan inte ovanför ytan så lätt.
Precis, koldioxiden vill man ju vädra ut. När man dyker kan man iofs även få syreförgiftning på vissa djup, men det händer ju å andra sidan inte ovanför ytan så lätt.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 20:27Krister, jag håller med om att "wisdom of the crowds" är underskattat och experter är överskattade. Men att därav dra slutsatsen att alla "massan" alltid har rätt, det är helt fel. I genomsnitt, ja, men långt ifrån alltid. Vi skulle aldrig lära oss något
Krister, jag håller med om att "wisdom of the crowds" är underskattat och experter är överskattade. Men att därav dra slutsatsen att alla "massan" alltid har rätt, det är helt fel. I genomsnitt, ja, men långt ifrån alltid. Vi skulle aldrig lära oss något
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 20:37Jag har en fråga till "experten" Anders och er som har testat. I natt testade jag att sova med tejp över munnen. Min fru skrattade gott 😉 Jag trodde inte jag brukade andas genom munnen på natten, men tydligen är det så under delar av sömnen, för jag vakn
Jag har en fråga till "experten" Anders och er som har testat. I natt testade jag att sova med tejp över munnen. Min fru skrattade gott 😉 Jag trodde inte jag brukade andas genom munnen på natten, men tydligen är det så under delar av sömnen, för jag vakn
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 21:00Nja, jag tror inte att en högre nivå av koldioxid i sig är positivt. Däremot tror jag att en lugn och kontrollerad andning är bra, av andra orsaker och att den indirekt leder till en högre koldioxidnivå än minimalt möjligt.
Nja, jag tror inte att en högre nivå av koldioxid i sig är positivt. Däremot tror jag att en lugn och kontrollerad andning är bra, av andra orsaker och att den indirekt leder till en högre koldioxidnivå än minimalt möjligt.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 21:08Jag måste ha missuppfattat Krister.
Han skrev närmare sanningen och det läste jag.Som urgammal har jag även testat olika andningsmetoder.
Jisses vad experter kommer fram till.Ibland stämmer det, precis som sunt förnuft. Dock ej alltid.
Jag andas bek
Jag måste ha missuppfattat Krister.
Han skrev närmare sanningen och det läste jag.
Som urgammal har jag även testat olika andningsmetoder.
Jisses vad experter kommer fram till.
Ibland stämmer det, precis som sunt förnuft. Dock ej alltid.
Jag andas bek
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 21:26Klas: Jag skulle inte kalla mig själv mer expert än någon av er här på listan :-), däremot är jag väldigt nyfiken och gillar att testa saker jag tycker verkar vettiga.
Att tejpa munnen upplevs ofta bara som ett problem (om det alls gör det) de allra förs
Klas: Jag skulle inte kalla mig själv mer expert än någon av er här på listan :-), däremot är jag väldigt nyfiken och gillar att testa saker jag tycker verkar vettiga.
Att tejpa munnen upplevs ofta bara som ett problem (om det alls gör det) de allra förs
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 22:13"Många av oss andas mer än kroppen har behov för, dvs hyperventilerar, och då andas vi ut mer koldioxid än vad som produceras i kroppen."
Givet att koldioxiden försvinner från kroppen enbart genom utandningsluften (är det så?) bör i steady-state mängden
"Många av oss andas mer än kroppen har behov för, dvs hyperventilerar, och då andas vi ut mer koldioxid än vad som produceras i kroppen."
Givet att koldioxiden försvinner från kroppen enbart genom utandningsluften (är det så?) bör i steady-state mängden
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 22:20En gammal klassiker som _har_ en grym erotikfaktor.
Denna modell är låsbar så att man inte kan ångra sig..
BILD:http://sexshopen.net/sm-special/bilder/10913.jpg
En gammal klassiker som _har_ en grym erotikfaktor.
Denna modell är låsbar så att man inte kan ångra sig..
BILD:http://sexshopen.net/sm-special/bilder/10913.jpg
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 22:27http://andasmindre.nu/
Är det samma grej?
http://andasmindre.nu/
Är det samma grej?