Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 11:34Det är säkert superbra att andas genom näsan till vardags, då näsan bland annat rensar ut lite föroreningar som finns i luften vi andas!
Men under hård press såsom vid ett relativt högintensivt löppass funkar inte näsandning för mig iallafall, efter ca
Det är säkert superbra att andas genom näsan till vardags, då näsan bland annat rensar ut lite föroreningar som finns i luften vi andas!
Men under hård press såsom vid ett relativt högintensivt löppass funkar inte näsandning för mig iallafall, efter ca
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 11:40"Breathe through your mouth. Breathe through your nose. Suck the air in through your ears if you can." - Arthur Lydiard
😉
"Breathe through your mouth. Breathe through your nose. Suck the air in through your ears if you can." - Arthur Lydiard
😉
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 12:07Svend: (t+) 😀
Svend: (t+) 😀
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 12:11Är inte näsandning bara ett annat sätt att köra "prattempo"? Då räcker också uthålligheten längre.
Är inte näsandning bara ett annat sätt att köra "prattempo"? Då räcker också uthålligheten längre.
Quote from Elias Engqvist on 11 April 2011, 12:18Om man inte andas alls kan man hålla på i en evighet!
Om man inte andas alls kan man hålla på i en evighet!
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 12:19tre till fem minuter snarare, om man inte är väldigt nerkyld ...
tre till fem minuter snarare, om man inte är väldigt nerkyld ...
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 12:21K-G: Det är även bevisat att medelvärdet av 10 vanliga människors åsikter är närmare sanningen än en experts. Förutsatt att de vanliga människorna åtminstone har en hum om vad de snackar om. 😉
Bennu: Jag vet att jag springer på övertid och har passerat
K-G: Det är även bevisat att medelvärdet av 10 vanliga människors åsikter är närmare sanningen än en experts. Förutsatt att de vanliga människorna åtminstone har en hum om vad de snackar om. 😉
Bennu: Jag vet att jag springer på övertid och har passerat
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 12:25Det kan ju knappast vara ett egenvärde i att behålla koldioxiden? Att låg koldioxidhalt kan vara ett symptom på andra problem köper jag, och att hyperventilation ger problem av andra orsaker, men att det därmed skulle vara eftersträvansvärt att höja koldi
Det kan ju knappast vara ett egenvärde i att behålla koldioxiden? Att låg koldioxidhalt kan vara ett symptom på andra problem köper jag, och att hyperventilation ger problem av andra orsaker, men att det därmed skulle vara eftersträvansvärt att höja koldi
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 12:48Arthur Lydiard. Igen, igen , igen. (t+) (t+) (t+).
Krister. Nu är väl inte jag vanlig enligt ALL expertis. :@
Men jag andas utan problem.
Dock ej genom öronen.
Känner mig underlägsen. 😉
Arthur Lydiard. Igen, igen , igen. (t+) (t+) (t+).
Krister. Nu är väl inte jag vanlig enligt ALL expertis. :@
Men jag andas utan problem.
Dock ej genom öronen.
Känner mig underlägsen. 😉
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 13:27K-G: är du en sån där expert? 😉
K-G: är du en sån där expert? 😉