Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 09:23Både idiot, kretin, debil m m är faktiskt vad som en gång var seriösa, kliniska diagnoser, relaterade till främst IQ-begreppet, ungefär som man idag slänger adhd och andra npf omkring sig så fort någon är lite okoncentrerad eller stökig eller ohyfsad.
Sa
Både idiot, kretin, debil m m är faktiskt vad som en gång var seriösa, kliniska diagnoser, relaterade till främst IQ-begreppet, ungefär som man idag slänger adhd och andra npf omkring sig så fort någon är lite okoncentrerad eller stökig eller ohyfsad.
Sa
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 10:09Klas: Härlig inställning att du testar näsandning!! Nyfikenhet och ett öppet sinne håller oss unga :-). Och man behöver absolut inte gå någon kurs för att testa att stänga munnen :D. Ser fram emot att höra hur du upplever det.
Moss Trums: Jag brukar ocks
Klas: Härlig inställning att du testar näsandning!! Nyfikenhet och ett öppet sinne håller oss unga :-). Och man behöver absolut inte gå någon kurs för att testa att stänga munnen :D. Ser fram emot att höra hur du upplever det.
Moss Trums: Jag brukar ocks
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 10:22Moss Trums: Från mitt perspektiv handlar det inte om att bli av med koldioxiden snabbt, utan tvärtom att behålla den. Vid inandning i vila andas vi in ca 21% syre och 0,04% koldioxid. Vid utandning andas vi ut ca 16% syre och 4% koldioxid. Vi andas alltså
Moss Trums: Från mitt perspektiv handlar det inte om att bli av med koldioxiden snabbt, utan tvärtom att behålla den. Vid inandning i vila andas vi in ca 21% syre och 0,04% koldioxid. Vid utandning andas vi ut ca 16% syre och 4% koldioxid. Vi andas alltså
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 10:32Olle: Det är min erfarenhet också, de första två veckorna av joggande med stängd mun så snorade jag en hel del :-), medan det sedan dess i princip inte är något problem.
Mikael Asp, 2:a i Duathlon-SM ifjol och innehavare av världsrekord i fridykning, utt
Olle: Det är min erfarenhet också, de första två veckorna av joggande med stängd mun så snorade jag en hel del :-), medan det sedan dess i princip inte är något problem.
Mikael Asp, 2:a i Duathlon-SM ifjol och innehavare av världsrekord i fridykning, utt
Quote from Jonny Persson on 11 April 2011, 10:37När man ovanstående bild kan det ju vara lätt att föreställa sig att eftersom även munnen har fått sig en rördragning ned till lungorna så ska vi kanske andas genom både mun och näsa. Men jag är nog en bakåtsträvare.
När man ovanstående bild kan det ju vara lätt att föreställa sig att eftersom även munnen har fått sig en rördragning ned till lungorna så ska vi kanske andas genom både mun och näsa. Men jag är nog en bakåtsträvare.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 10:40Varför inte bara göra det som känns naturligt och bekvämt? Vad är det för nörderi med att försöka göra sig till och trixa med saker som kommer helt naturligt?
Varför inte bara göra det som känns naturligt och bekvämt? Vad är det för nörderi med att försöka göra sig till och trixa med saker som kommer helt naturligt?
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 10:40Hur gjorde stenåldersmänniskorna? De brukar vara någon form av "normalitet".
Hur gjorde stenåldersmänniskorna? De brukar vara någon form av "normalitet".
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 11:18Luft är luft.
Känns som om sådant här nörderi snarast motverkar att man blir bättre som löpare. Andas på speciellt sätt, sätta i fötterna på ett speciellt sätt osv... osv...
Är det inte bättre att bara springa på? Det övriga kommer nog helt av sig själ
Luft är luft.
Känns som om sådant här nörderi snarast motverkar att man blir bättre som löpare. Andas på speciellt sätt, sätta i fötterna på ett speciellt sätt osv... osv...
Är det inte bättre att bara springa på? Det övriga kommer nog helt av sig själ
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 11:24Krister.
Du hänger inte med.
Ju mer spetsfundigt nörderi desto fler experter kan ju tjäna pengar på oss dumma människor.Det gäller att gilla läget heter det numera.
På gott och ont.Jag som ännu äldre hänger dock inte med.
Förr gjorde man det man ville
Krister.
Du hänger inte med.
Ju mer spetsfundigt nörderi desto fler experter kan ju tjäna pengar på oss dumma människor.
Det gäller att gilla läget heter det numera.
På gott och ont.
Jag som ännu äldre hänger dock inte med.
Förr gjorde man det man ville
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 11:24Aaapapap!!! Stenåldersmänniskorna var nog fullt upptagna med att smyga runt i bushen och jaga bytesdjur, så de behövde inte fylla ut varenda minut av sin fritid med ytterligare löpning. Dessutom hade de varit i slutet av sitt liv i er ålder... 😉
/Känner
Aaapapap!!! Stenåldersmänniskorna var nog fullt upptagna med att smyga runt i bushen och jaga bytesdjur, så de behövde inte fylla ut varenda minut av sin fritid med ytterligare löpning. Dessutom hade de varit i slutet av sitt liv i er ålder... 😉
/Känner