Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 00:16Men varför måste du ligga på just 60%?
Det är helt bakvänt att börja med en siffra och sedan välja en formel som gör att siffran stämmer. Som Robert skriver måste det rimligtvis vara bättre att konstruera en så korrekt formel som möjligt och sedan sätta u
Men varför måste du ligga på just 60%?
Det är helt bakvänt att börja med en siffra och sedan välja en formel som gör att siffran stämmer. Som Robert skriver måste det rimligtvis vara bättre att konstruera en så korrekt formel som möjligt och sedan sätta u
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 00:30Varför krångla till det och hitta på en ny formel när karvonen funkar så bra? Karvonen funkar för mig och jag kommer därför fortsätta att använda den. Jag använder en kalkylator som finns på marathon.se och behöver inte ens räkna själv: http://www.maratho
Varför krångla till det och hitta på en ny formel när karvonen funkar så bra? Karvonen funkar för mig och jag kommer därför fortsätta att använda den. Jag använder en kalkylator som finns på marathon.se och behöver inte ens räkna själv: http://www.maratho
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 00:47Jag förstår inte problemet med % av maxpuls när man tränar löpning. Löpning är väl ändå mer hastighet i km/h än % av maximal hjärtfrekvens. För att slippa maxpuls-gisslet så tränar man i farter och behöver man utvärdera träningspasset så kan man använda B
Jag förstår inte problemet med % av maxpuls när man tränar löpning. Löpning är väl ändå mer hastighet i km/h än % av maximal hjärtfrekvens. För att slippa maxpuls-gisslet så tränar man i farter och behöver man utvärdera träningspasset så kan man använda B
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 06:37Det viktigaster är väl inte vilken formel man använder utan att man använder samma hela tiden. Jag föredrar den enkla formeln, just för att den är...enkel.
Sen är det den som används i min pulsklocka (Polar).
Det viktigaster är väl inte vilken formel man använder utan att man använder samma hela tiden. Jag föredrar den enkla formeln, just för att den är...enkel.
Sen är det den som används i min pulsklocka (Polar).
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 07:46I grund och botten har du rätt Frida, men samtidigt är det inget gissel om man inte gör det till ett - och rätt använt är det ett utmärkt verktyg att utvärdera varför det känns som en tjuga på borgskalan att ligga i tröskelfart.
I grund och botten har du rätt Frida, men samtidigt är det inget gissel om man inte gör det till ett - och rätt använt är det ett utmärkt verktyg att utvärdera varför det känns som en tjuga på borgskalan att ligga i tröskelfart.
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 08:28Edit: räknade fel...
Edit: räknade fel...
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 10:28Jag ska sluta använda ironi, det går ändå inte fram. 🙂
Vad jag försökte göra var inte att lansera en ny formel, utan att visa på det absurda i att resonera på det sättet.Jag är övertygad om att både Karvonen och den raka %-formeln fungerar tillräcklig
Jag ska sluta använda ironi, det går ändå inte fram. 🙂
Vad jag försökte göra var inte att lansera en ny formel, utan att visa på det absurda i att resonera på det sättet.
Jag är övertygad om att både Karvonen och den raka %-formeln fungerar tillräcklig
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 18:06Det där med att man ska ligga på 60-70% för att förbättra kondisen tror jag ändå inte på. Kanske om man aldrig har tränat förut. Jag ligger nästan alltid på >185 när jag springer, vilket borde bli ca 90 % om min maxpuls är ca 205 (högsta jag själv har upp
Det där med att man ska ligga på 60-70% för att förbättra kondisen tror jag ändå inte på. Kanske om man aldrig har tränat förut. Jag ligger nästan alltid på >185 när jag springer, vilket borde bli ca 90 % om min maxpuls är ca 205 (högsta jag själv har upp
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 18:11Tur att de som cyklar också har pulsmätare om de ska ligga på +185 under sex-sju timmar.
Tur att de som cyklar också har pulsmätare om de ska ligga på +185 under sex-sju timmar.
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 21:48He Ulla.
"Det där med att man ska ligga på 60-70% för att förbättra kondisen tror jag ändå inte på. Kanske om man aldrig har tränat förut. Jag ligger nästan alltid på >185 när jag springer, vilket borde bli ca 90 % om min maxpuls är ca 205 (högsta jag sj
He Ulla.
"Det där med att man ska ligga på 60-70% för att förbättra kondisen tror jag ändå inte på. Kanske om man aldrig har tränat förut. Jag ligger nästan alltid på >185 när jag springer, vilket borde bli ca 90 % om min maxpuls är ca 205 (högsta jag sj