Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

XXX

Är det ett eget sätt att beräkna 10% ökning? 🙂 Skit samma formeln är menlös.

Ja, det måste det vara (Edit: ett eget sätt att beräkna 10% ökning alltså). Om man rundar ner till närmaste hela kilometer kan man fortfarande springa 800 km efter 52 veckor. Det är också ganska mycket.

Anders: Jag är inte helt övertygad av din procenträkning. Ett sätt att öka den totala sträckan är att öka långpasset, om man drar det till sin spets. Självklart är detta orimligt, men en liten jämförelse av de generella "sanningar" som gäller om löptränin

Innebär dessa formler att jag inte bör satsa på maraton 2013? Om man bortser från formler, vad säger er erfarenhet o sunda förnuft? Är det rimligt med halvmara i år? Mara 2013?

Klart det är rimligt att satsa på maran! Många börjar träna till maror några månader i förväg. Det går bra. Jag skulle bli tokig om jag följde träningsscheman. Försök nå upp i en träningsdos på 3-4 mil/ vecka under någon månad innan maran så brukar det g

Hahahaha...häftigt MoA att du fattade att tråden skulle spåra ut å bege sig ut i det där procent-träsket å kanske senare ut i värsta pseudorymden...det tycker jag faktiskt var oerhört bra tänkt etc. Å så dom andra kombatanterna så håller jag som nästan är

Jag är övertygad om att det går oavsett rimliga eller orimliga formler.

Kjell: Du har (som vanligt) helt rätt. Exponentiell ökning av sträckan är kanske bra tills man har nått en lagom nivå. Oavsett godtyckliga avrundningar till närmaste hela eller halva km så spårar formeln ur ganska snart.

Spring bara!

Då är det rimligt att hoppa på föreslaget schema runt April?