Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag såg inte att det stod så detaljerade tidsangivelser på det nya träningsprogrammet när jag tittade på det först. De ser ganska tuffa ut, så ta dem med en nypa salt och gå på känslan istället. Eller, som någon föreslog, lägg till lite extra tid på dem.

Christer, anledningen till varför jag tagit det så mjäkigt är för att jag fick ont i knäna eftersom jag pronerar lite mycket. Det stod mellan inlägg eller testa på att köra styrka och knäskydd, körde det sistnämnda och ett lugnt träningsprogram. Nu känner

@Christer, din kommentar gav mig en spark i röva. Så igår avverkade jag en mil på 56 min. Och jag hade mer att ge. Det var mitt mål till i juni. Så nu inser jag att jag verkligen behöver ett mer utmanande schema. 🙂

Så ska det låta Moa! Bra jobbat - ner mot 50 blir det jobbigare men det går också med lite träning. Är man relativt ovan löpare är det svåra att veta hur fort man vågar springa på tex 10km...

Ja, men man återhämtar sig relativt snabbt eftersom man som sagt inte håller på så länge. Så jag säger att svaret är ja (Om testet görs hyfsat tidigt på dan)

Nu vill jag ju springa milen i morgon igen men har lite känning i ljumsken av alla ställen. Men ett milspass i veckan bör väl vara alldeles lagom, och två kortare pass. Ska leta schema nu, gillar att ha något o följa. 🙂

Missförstå mig nu inte bara. Jag menar INTE att du ska försöka persa varje gång. Speciellt inte på dina längre pass men det är bra att veta att man KAN!

Jättebra jobbat, MoA! Jag gick från 56 till 51:32 på milen med hjälp av ett träningsprogram och en del intervaller förra sommaren. (Och i år ska det bli minst sub50) Så det funkar med ett visst mått av lite tuffare träning. Heja på!

Jag är för bekväm för att persa varje gång. Men detta var bra för mig, att inse att jag kan om jag vill.

Nu kanske jag vågar hoppa på halvmaraprogrammet om två tre veckor..?