Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Frågan är mer HUR du vill genomföra HM Moa. Kommer runt gör du säkerligen om du är frisk på dagen.

... Passade på att klicka på länken. Jag tror det blir svårt för dig om du satsar på milen under 60min just nu.

Jag vill komma runt på skapliga två timmar. Men huvudsak för mig är att komma runt, testa tävlingsnerver, uthållighet o ha skoj.

Jag tycker du ska tona ner tidsmålet två timmar på första halvmaran i år och istället som du skriver ha kul. Och känn på distansen. En halvmara på två timmar är 5:42-tempo...

Jag räknade med 6 tempo, men det är kanske överkant. 7 min tempo är kanske mer rimligt? Det är ett bekvämt tempo nu..

Om du tränar kontinuerligt är jag övertygad om att du kommer att klara en mara 2013. Om du tycker att "klara milen på en timme"-passen känns för lätta tycker jag du ska byta till det andra programmet nu. Möjligen skulle jag se upp lite för tisdagspassen o

Redan nu? Passen ser ganska tunga ut. Men om jag anpassar dom efter ork så kanske det går.

Jag försöker följa halvmara-på-två-timmar-programmet i dagsläget. Följer den mest för att få en kontinuerlig träning med konkreta träningspass. Tror dock inte jag kommer fixa tiden dvs två timmar. I dagsläget känns det rimligt med ca 2h15min för mig.

När

Jag tror nog det kan bli lite väl tufft för dig att hoppa på det programmet just nu. Åtminstone om du i dagsläget har ett max på 6 min tempo på en mil.
Distanserna i det nya programmet tror jag är fullt rimligt för dig, och om du lägger på ca 1min/km så t

En mil springer jag absolut inte på 6 min tempo.. jag springer max 5 km i 6 min tempo. En mil springer jag i 7.30 tempo.. Nej, jag blir inte anfådd då, och jag kan springa ganska långt i det tempot.
Eftersom mitt nuvarande schema inte innehåller fartlek,

Förlåt Moa, men om du inte blir anfådd då så kan du springa fortare!