Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 15:20Ja, mitt inne i skogen är nog rätt säkert. Det är ju förbannat dåliga odds för en våldtäktsman att ligga där och trycka i kyla och mörker, det kan ju gå dagar innan någon faktiskt kommer förbi.
Ja, mitt inne i skogen är nog rätt säkert. Det är ju förbannat dåliga odds för en våldtäktsman att ligga där och trycka i kyla och mörker, det kan ju gå dagar innan någon faktiskt kommer förbi.
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 15:22Skillnad på mörkrädd och rädsla i mörkret? 🙂 Tänk dig lite dimma, du springer i mörkret ut på ett hygge. Plöstligt dyker två blågröna lysande prickar upp framför dig? En Alien? nej, bara ett rådjur som undrar varför du väcker henne med din pannlampa...
Skillnad på mörkrädd och rädsla i mörkret? 🙂 Tänk dig lite dimma, du springer i mörkret ut på ett hygge. Plöstligt dyker två blågröna lysande prickar upp framför dig? En Alien? nej, bara ett rådjur som undrar varför du väcker henne med din pannlampa...
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 15:24Här i Södertälje har de haft "Spring med en polis" tidigare dvs att det finns en polis med ute och springer i spåret på förutbestämda tider. Vet inte om det finns på flera ställen i Sverige?
Att ha någon form av sällskap är nog enklaste åtgärden.
Håller
Här i Södertälje har de haft "Spring med en polis" tidigare dvs att det finns en polis med ute och springer i spåret på förutbestämda tider. Vet inte om det finns på flera ställen i Sverige?
Att ha någon form av sällskap är nog enklaste åtgärden.
Håller
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 15:38Som jag har sagt till min fru - ju kallare, mörkare, ödsligare platsen är där du springer desto säkrare är du.
Som jag har sagt till min fru - ju kallare, mörkare, ödsligare platsen är där du springer desto säkrare är du.
Quote from Panama B on 18 October 2010, 15:39Hur ofta händer något?!?! Ibland känns det som om kvällstidningarna vill skrämma upp oss?!?! Någon som känner någon där det hänt otäcka saker?!?!
Personligen blir jag galen på alla hundar som är lösa eller skall fram och skälla på mig då jag kommer sprin
Hur ofta händer något?!?! Ibland känns det som om kvällstidningarna vill skrämma upp oss?!?! Någon som känner någon där det hänt otäcka saker?!?!
Personligen blir jag galen på alla hundar som är lösa eller skall fram och skälla på mig då jag kommer sprin
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 15:45ja jag har personliga erfarenheter av saker som hänt, inte i löparspåret dock men det sätter ändå spår och skräck i huvudet
ja jag har personliga erfarenheter av saker som hänt, inte i löparspåret dock men det sätter ändå spår och skräck i huvudet
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 15:50Jag tror det allra bästa är att undvika nyheterna... 😉
Som flera sagt är risken att råka illa ut försvinnande liten. Men rädsla är tyvärr ganska irrationell. Den verkliga risken vid löpning i mörk skog är väl att ramla illa och bli liggande utan att någ
Jag tror det allra bästa är att undvika nyheterna... 😉
Som flera sagt är risken att råka illa ut försvinnande liten. Men rädsla är tyvärr ganska irrationell. Den verkliga risken vid löpning i mörk skog är väl att ramla illa och bli liggande utan att någ
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 16:04Mitt vätskebälte köpte jag till en telefonficka till. Telefonen har jag så gott som alltid med. Det är inte bara jag som kan ramla och behöva hjälp, jag kan hitta ngn som slagit sig medvetslös.
Mitt vätskebälte köpte jag till en telefonficka till. Telefonen har jag så gott som alltid med. Det är inte bara jag som kan ramla och behöva hjälp, jag kan hitta ngn som slagit sig medvetslös.
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 16:21Passa er för att springa hem för där sker de flesta mord, våldtäkter och misshandelsfallen.
Passa er för att springa hem för där sker de flesta mord, våldtäkter och misshandelsfallen.
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 16:23Hur befolkade är det populära löparstråken vintertid? Nu tänker jag speciellt på Skatås i Göteborg. Elljusspåren runt om i landet bör vara hyfsat välbesökta antar jag?
Annars känner jag mig generellt säkrare tidigt på (vardags-)morgonen än på kvällen. Fa
Hur befolkade är det populära löparstråken vintertid? Nu tänker jag speciellt på Skatås i Göteborg. Elljusspåren runt om i landet bör vara hyfsat välbesökta antar jag?
Annars känner jag mig generellt säkrare tidigt på (vardags-)morgonen än på kvällen. Fa