Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningrädsla i mörkret/bodyguard
You need to log in to create posts and topics.

Finns det något känt fall i Sverige där en joggare har blivit rånmördad för en GPSklocka?

David: om ja, så säkert inte för en Garmin utan bara för Polars produkter.

... seriöst... (t-)

Nä förlåt Annica, jag menade inte mot dig, men jag kunde inte låta bli. Jag är en av de rädda tjejerna i spåret, inte just för min klockas skull (har faktiskt funderat på det, men kommit fram till att en rånare inte vet vad det är och att han snarare tyck

Fast de behöver ju inte veta vad det är för att begripa att de kan nasa prylarna och få pengar till vad nu kriminella behöver pengar till?

Jag döljer helst klockan, inte enbart för att den är ful (för vacker är den då inte) så kanske den inte lockar en

Ja, rånad kan man ju också bli, det räcker med att folk _tror_ man har ngt värt att slå ner ett offer för, pengar, klocka, telefon, gps, mp3, skorna ... Kan man bryta sig in i en bil för att stjäla en påse kola så ...

Jag tror tyvärr inte att pepparspray med mera ökar den upplevda säkerheten något vidare, utan jag tror att det är stor risk att effekten är den motsatta.

Tyvärr har vi en medieindustri, alltifrån dagstidningar till datorspel och långfilmer som lever på a

Det är en kolossal skillnad på att bryta sig in i en bil och råna någon.

Visst är det den upplevda rädslan som är viktig som Mats sa. Frågan är vad man kan göra med den? Jag anser inte att pepparspray ökar säkerheten, så skulle inte känna mig mer trygg med en sådan. Mest orolig är jag för att bli påkörd av bil på vintern (halt

Roligaste produkten:
http://www.bodyguard.se/index.php?pageId=10

Fast jag har faktiskt ibland oroat mig mer för hunden än för mig själv, undrar om den skyddar för sparkar?