Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningrädsla i mörkret/bodyguard
You need to log in to create posts and topics.

Visst är det skillnad, de flesta som bryter sig in tänker sig inte att de ska komma i handgemäng eller skada någon "på riktigt". Det jag menade var att man gör sig så mycket besvär för så lite, troligen antog de att det skulle finnas mer av intresse i bil

Jag har varit med om att saker har hänt

- en synnerligen obehaglig man som tyckte det var helt okej att blotta sig för mig.. jag gick vidare ("j*vla fåntratt! stå här i buskarna och visa snoppen..".) men när han började ropa sexuella hot efter mig ringde

Usch, nu stiger ångesten inför vintern

Om möjligt, ta en dag i veckan och spring på lunchen! Gärna en solig dag.

Jag rekommenderar den här för läsning:
http://www.petraostergren.com/pages.aspx?r_id=40294

Låna den på biblioteket eller köp på antikvariat. Även om man inte håller med henne om allt finns det många intressanta exempel och situationer man kan fundera ige

Varför fler blir oroliga när det blir mörkt? Man ser inte lika långt när det är mörkt, de få som är ute är mer övertäckta och svåridentifierade och det är helt enkelt så att i mörkret spelar sinnena fler spratt än i solljuset.

Det gör inte mig lyckligare

Det måste vara jobbigt att känna den oro som beskrivs av många. Trådskaparen skrev "Springer bara på vägar nu under höst/vinter för att undvika skog och sånt." Som andra varit inne på är risken större att råka ut för våldsverkare på gator än i skogen (om

BILD:http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/01250/lindbergscanpix_1250422w.jpg

Spelar inte så stor roll vad alla skriver för lugnande kommentarer här inne tror jag. De flesta kvinnor vet att större delen av våldtäkterna och misshandelsfallen sker i hemmet. Precis som de flesta kvinnor vet att det sker oerhört mycket överfallsbrott p

Det är inget större besvär att göra inbrott i en bil. De allra flesta har inte ens larm. Man krossar rutan så är det klart, och risken för att åka fast är näst intill obefintlig. Bilen är ett dött ting som inte käftar emot, inte ser en och inte kan identi