Quote from Catharina Brattlin on 18 October 2010, 16:29David har en viktig poäng där. Något som de flesta inte tänker på.
Jag har aldrig telefon med, och springer naivt omedevten om vad som kan hända tydligen. Jag är aldrig rädd. Händer något får jag väl hantera det då. Vad gjorde folk innan mobiltelefonen?
David har en viktig poäng där. Något som de flesta inte tänker på.
Jag har aldrig telefon med, och springer naivt omedevten om vad som kan hända tydligen. Jag är aldrig rädd. Händer något får jag väl hantera det då. Vad gjorde folk innan mobiltelefonen?
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 16:34Man kan göra hemmet betydligt säkrare genom att inte bo ihop med en alkis eller knarkare. Tyvärr är det inte lika lätt att göra utomhus säkrare.
Så jämförelsen har litet praktiskt värde.
Man kan göra hemmet betydligt säkrare genom att inte bo ihop med en alkis eller knarkare. Tyvärr är det inte lika lätt att göra utomhus säkrare.
Så jämförelsen har litet praktiskt värde.
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 16:41Fast utomhus är det män som blir misshandlade och emellanåt dödade.
Fast utomhus är det män som blir misshandlade och emellanåt dödade.
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 16:58Jag tror generellt sett att det är ganska säkert att springa i elljusspår och skogar på mörka, höst/vinterkvällar. Men rädsla är sällan rationell så är man rädd så är man.
Skulle däremot vilja att någon surfglad eller kriminologi intresserad kunde kolla
Jag tror generellt sett att det är ganska säkert att springa i elljusspår och skogar på mörka, höst/vinterkvällar. Men rädsla är sällan rationell så är man rädd så är man.
Skulle däremot vilja att någon surfglad eller kriminologi intresserad kunde kolla
Quote from Jan Lundquist on 18 October 2010, 17:00Förut när jag bodde i skogen var jag aldrig rädd. Det är klart jag hoppade till om en älg dundrade i skogen men det var mer av skrämselkaraktär.
Nu när jag bor i stan med tillgång till fantastiska parker och stadsskogar med upplysta trevliga gång/löparba
Förut när jag bodde i skogen var jag aldrig rädd. Det är klart jag hoppade till om en älg dundrade i skogen men det var mer av skrämselkaraktär.
Nu när jag bor i stan med tillgång till fantastiska parker och stadsskogar med upplysta trevliga gång/löparba
Quote from Jan Lundquist on 18 October 2010, 17:01@Johan
En snabb koll på google hittar några överfall i motionsspåret:
http://www.google.se/search?q=%C3%B6verfall+motionssp%C3%A5r&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a
@Johan
En snabb koll på google hittar några överfall i motionsspåret:
http://www.google.se/search?q=%C3%B6verfall+motionssp%C3%A5r&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 17:04Jo, det har hänt att kvinnor blivit överfallna och tom våldtagna i motionsspår. Jag tror vi hade en tråd om detta för inte så länge sedan. Eller var det jogg.se? Det hjälper inte att vara två heller 🙁
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid
Jo, det har hänt att kvinnor blivit överfallna och tom våldtagna i motionsspår. Jag tror vi hade en tråd om detta för inte så länge sedan. Eller var det jogg.se? Det hjälper inte att vara två heller 🙁
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 17:08Jag har vid några tillfällen hittat folk som legat utslagna tvärs över vägen, men inte behövt mer hjälp än väckning, därför känns det inte så konstigt stt fundera på vad jag kan göra i det läget, om det vore värre.
Före mobiltelefonen hade jag fått spri
Jag har vid några tillfällen hittat folk som legat utslagna tvärs över vägen, men inte behövt mer hjälp än väckning, därför känns det inte så konstigt stt fundera på vad jag kan göra i det läget, om det vore värre.
Före mobiltelefonen hade jag fått spri
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 17:13Jag funderade på det där häromdagen när jag var ute och sprang och instinktivt ökade farten för att jag sprang om en kille i munkjacka med huvan uppdragen. Jag hade blivit betydligt mindre oroad om killen haft mörk kostym faktiskt, så fördomsfull är jag.
Jag funderade på det där häromdagen när jag var ute och sprang och instinktivt ökade farten för att jag sprang om en kille i munkjacka med huvan uppdragen. Jag hade blivit betydligt mindre oroad om killen haft mörk kostym faktiskt, så fördomsfull är jag.
Quote from paceUP! on 18 October 2010, 17:14ja som någon har skrivit så är den reella säkerheten helt ointressant i diskussionen utan det är den upplevda säkerheten som är den viktiga! (å den är oftast högre på ställen där fler brott begås 🙂 )
känner man sig otrygg, spring fler, pepparspray, öve
ja som någon har skrivit så är den reella säkerheten helt ointressant i diskussionen utan det är den upplevda säkerheten som är den viktiga! (å den är oftast högre på ställen där fler brott begås 🙂 )
känner man sig otrygg, spring fler, pepparspray, öve