Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRätt löpskor
You need to log in to create posts and topics.

Har fått ont i på insidan av högerfoten som strålar upp i benet. Det onda kommer från insidan av valvet. När jag har sprungit de senaste 2ggr. Gör nu även ont efteråt när jag går på foten. Har ett löpsteg där jag landar mitt på foten tycker jag och ganska

När jag får ont så gör jag följande:
1) går in på http://www.hemovningar.se o gör de stretchövningar de föreslår.
2) går barfota på skogsstigar (hjälper banne mej mot alla åkommor)

Jag springer en hel del med FiveFingers (KSO),men det finns ju jättemycket att v

Saucony Hattori är billigare än femfingerskorna och enl. mig skönare!

Om du redan nu har problem med musklerna på sidan av benet, för mig låter din beskrivning som någon av peroneusmusklernas nedre fäste, så bör du vara försiktig med att använda lättare och mindre stabila skor än de du har. Anledningen till att jag säger de

Tänk på att du bör göra en långsam övergång om du tänker börja med lättare skor. Försök inte bara byta till andra skor på alla pass.

Jag går långsamt mot allt lättare skor. För två år sen var det Asics 2140 på de flesta passen. Nu är det mest Kinvara.

Jag bytte från Asics Kayano 15 till Asics Piranha SP3 för 3 år sedan. Ett väldigt tvärt byte från pronationsstödjande, uppbyggda skor till de lättaste tävlingsskorna på marknaden (eller i alla fall bland de lättaste).

Jag har aldrig ångrat mitt byte. Mi

Jag provsprang i helgen ett par Saucony A4... JÖSSES! Vilken enorm skillnad från mina super-duper-stabila Asics 2150.
Jag förstår helt vad du menar med att gå från jogging till löpning... tror dessutom att mina fötter skulle tacka mig för lite riktig trän

Om du kan följa smärtan från hålfoten och uppåt precis bakom fotknölen så kan det vara musklerna som bromsar upp pronation som är överansträngda; Huvudsakligen tibialis posterior, flexor hallucis longus och flexor digitoum longus. Om så är fallet är det b

Tack för all input
ska gå ner till Team Sportia i stan och se om de har några lättare tävlingskor i sortimentet och provspringa lite i butiken.

Annars så gick smärtan över med lite vila var ute och sprang igår och det funkade ok lite småsmärtor i vadbene

Det här med barfotalöpning och tunna skor är ju en trend nu. Jag är skeptisk. Tidigare har det ju alltid hetat att det är jätteviktigt att ha en bra dämpning i skorna. Känns som detta med tunna skor är en gimmick som företagen hittat på för att tjäna mer