Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 11:13Eller pannbensfråga?
Eller pannbensfråga?
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 11:14Frågan är vad som sliter på pannbenet mest? Monoton löpning runt en slät bana eller forcera diken med iskallt vatten? Myrar och branta (helst hala) berg och rickande stenar? Sågspån i skorna?
Frågan är vad som sliter på pannbenet mest? Monoton löpning runt en slät bana eller forcera diken med iskallt vatten? Myrar och branta (helst hala) berg och rickande stenar? Sågspån i skorna?
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 11:36Sen får man ju ta underlag och lutning med i beräkningen. Jag springer t ex mycket snabbare på asfalt än på grus/flis. Ganska logiskt eftersom det är mer "glid" i greppet på grus. Och lutning gör en hel del det också, även vid ganska måttliga lutningar.
Sen får man ju ta underlag och lutning med i beräkningen. Jag springer t ex mycket snabbare på asfalt än på grus/flis. Ganska logiskt eftersom det är mer "glid" i greppet på grus. Och lutning gör en hel del det också, även vid ganska måttliga lutningar.
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 14:18Lingling: För att extrapolera tiderna i studenternas tabell, får du studera kolumnerna noga och göra så goda antaganden du kan. Om du tittar på 800m är det ett rent linjärt förhållande; skillnaden mellan varje rad är 3,2 sekunder. Men på längre sträckor
Lingling: För att extrapolera tiderna i studenternas tabell, får du studera kolumnerna noga och göra så goda antaganden du kan. Om du tittar på 800m är det ett rent linjärt förhållande; skillnaden mellan varje rad är 3,2 sekunder. Men på längre sträckor
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 14:38Lugnast så? 🙂
Jo jag kan se att stegen ytterst mellan miltiderna är 1:10 och LL30 5 min, så att ta ~(60-55:50)*5:00/1:10 och lägga det till tiden för nedersta raden ... men det är några "steg" utanför. Hade varit trevligt om det fanns tre rader till för
Lugnast så? 🙂
Jo jag kan se att stegen ytterst mellan miltiderna är 1:10 och LL30 5 min, så att ta ~(60-55:50)*5:00/1:10 och lägga det till tiden för nedersta raden ... men det är några "steg" utanför. Hade varit trevligt om det fanns tre rader till för
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 15:09Studenternas tabell är till för... Studenternas löpare. Eftersom grundkravet är sub-50 på milen för att bli studentlöpare lär de knappast göra någon ytterligare funbeatanpassning.
Studenternas tabell är till för... Studenternas löpare. Eftersom grundkravet är sub-50 på milen för att bli studentlöpare lär de knappast göra någon ytterligare funbeatanpassning.
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 15:13Nej, det väntar jag mig inte heller, det var bara min uppfattning om vad som saknas för en mer "allmän användbarhet".
Att studenterna skulle vara en glad motionärsförening för studenter har jag inte riktigt fått för mig, den enda medlem jag varit bekant
Nej, det väntar jag mig inte heller, det var bara min uppfattning om vad som saknas för en mer "allmän användbarhet".
Att studenterna skulle vara en glad motionärsförening för studenter har jag inte riktigt fått för mig, den enda medlem jag varit bekant
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 18:59Anledningen till att Studenttabellen inte sträcker sig längre är inte bara att det inte var aktuellt med högre tider inom klubben, utan ffa att det inte går att dra ngr linjära slutsatser så pass högt upp.
En löpare som ännu inte har gjort milen på under
Anledningen till att Studenttabellen inte sträcker sig längre är inte bara att det inte var aktuellt med högre tider inom klubben, utan ffa att det inte går att dra ngr linjära slutsatser så pass högt upp.
En löpare som ännu inte har gjort milen på under
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 19:07Lingling: Monotoni & sågpån i skorna tär på både själen & hälen medan de andra sakerna du radade upp låter som rena lisan för en löpare. Klafs!:D
Lingling: Monotoni & sågpån i skorna tär på både själen & hälen medan de andra sakerna du radade upp låter som rena lisan för en löpare. Klafs!:D
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 20:45S.T. Oz, glädjedödare! Jag som kommit ned till 15 sek mellan 5 och 10km och mellan milen och halvmaran. Så kommer du dragandes med att 10 sek är för mycket... :@ 🙂
S.T. Oz, glädjedödare! Jag som kommit ned till 15 sek mellan 5 och 10km och mellan milen och halvmaran. Så kommer du dragandes med att 10 sek är för mycket... :@ 🙂