Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRace time predictors, pålitliga?
You need to log in to create posts and topics.

Eller pannbensfråga?

Frågan är vad som sliter på pannbenet mest? Monoton löpning runt en slät bana eller forcera diken med iskallt vatten? Myrar och branta (helst hala) berg och rickande stenar? Sågspån i skorna?

Sen får man ju ta underlag och lutning med i beräkningen. Jag springer t ex mycket snabbare på asfalt än på grus/flis. Ganska logiskt eftersom det är mer "glid" i greppet på grus. Och lutning gör en hel del det också, även vid ganska måttliga lutningar.

Lingling: För att extrapolera tiderna i studenternas tabell, får du studera kolumnerna noga och göra så goda antaganden du kan. Om du tittar på 800m är det ett rent linjärt förhållande; skillnaden mellan varje rad är 3,2 sekunder. Men på längre sträckor

Lugnast så? 🙂
Jo jag kan se att stegen ytterst mellan miltiderna är 1:10 och LL30 5 min, så att ta ~(60-55:50)*5:00/1:10 och lägga det till tiden för nedersta raden ... men det är några "steg" utanför. Hade varit trevligt om det fanns tre rader till för

Studenternas tabell är till för... Studenternas löpare. Eftersom grundkravet är sub-50 på milen för att bli studentlöpare lär de knappast göra någon ytterligare funbeatanpassning.

Nej, det väntar jag mig inte heller, det var bara min uppfattning om vad som saknas för en mer "allmän användbarhet".

Att studenterna skulle vara en glad motionärsförening för studenter har jag inte riktigt fått för mig, den enda medlem jag varit bekant

Anledningen till att Studenttabellen inte sträcker sig längre är inte bara att det inte var aktuellt med högre tider inom klubben, utan ffa att det inte går att dra ngr linjära slutsatser så pass högt upp.

En löpare som ännu inte har gjort milen på under

Lingling: Monotoni & sågpån i skorna tär på både själen & hälen medan de andra sakerna du radade upp låter som rena lisan för en löpare. Klafs!:D

S.T. Oz, glädjedödare! Jag som kommit ned till 15 sek mellan 5 och 10km och mellan milen och halvmaran. Så kommer du dragandes med att 10 sek är för mycket... :@ 🙂