Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningReflexbanor i Stockholms området
You need to log in to create posts and topics.

Ann S: Lill-Janskogen är avsevärt lättare än Danderyd för en nybörjare. Lill-Jan erbjuder även olika längder som är hyfsat väl markerade (dom var iaf det förra vintern). Banan i Danderyd är en rejäl utmaning.

Rekommenderar också Lill-Jansskogen!
Varför inte anmäla er till Team Nordic Trails Horror Night den 31 oktober 2014?
Det är gratis och öppet för alla, man behöver inte vara medlem, och då kan man springa 5 km eller 10 km reflexbana med trevlig sällskap!

Tack för svar! Horror-löpningen lät ju jättekul, tyvärr krockar det med höstlovsaktiviteter.

Var är smart att starta i Lilljansskogen om man kommer med bil?
Och är det någon som vet hur Täbybanan är och var den startar, Danderyd låter för jobbig som nybö

Jag svarar mig själv i fall det finns fler än jag som undrar. I går sprang jag reflexbanan i Skavlöten. Parkerade vid Skavelöten och sen bakåt i eljjusspårets riktning, men väldigt snart vek man av på spåret. Det var ganska svårsprunget (jag orienterar in

Det blev 6 km, missade att skriva det.

Här är hela banan i Skavlöten (totalt ca 10km):

https://www.dropbox.com/s/6kh6vgtm0gqxjy4/Skavis%20Reflex.jpg?dl=0

Tack Johan, då kanske det får bli hela varvet nästa gång!

Har sprungit DDR i Danderyd två gånger nu de två senaste veckorna. Jag har aldrig tidigare sprungit reflexbana. Jag tycker banan är mycket rolig att springa och utmanande. Kan verkligen rekommendera den. Tänkte prova Skavlöten vid tillfälle. Någon som vet

Ja jag tycker att Skavlöten är lättare. Om inte annat är den ju kortare!

Allt beror ju på farten. Det går att springa sig riktigt trött på Skavisbanan också! 😉 Men i ett givet tempo är den mer lättlöpt än Rinkebyskogen.