Quote from Funbeat user on 4 April 2014, 23:25HALLÅ, vadÅ? Inte ens Määtä kan väl mena att man ska cykla o se ut som sockerprinsen i mål.
Somliga LVG-åkare är jäkla ömfotingar. Styrbjörn: "Noppi".
Har du inte knäckt ett nyckelben i olycka p cykel är du ingen cyklisT!
Har du bara gjort det en gång
HALLÅ, vadÅ? Inte ens Määtä kan väl mena att man ska cykla o se ut som sockerprinsen i mål.
Somliga LVG-åkare är jäkla ömfotingar. Styrbjörn: "Noppi".
Har du inte knäckt ett nyckelben i olycka p cykel är du ingen cyklisT!
Har du bara gjort det en gång
Quote from Funbeat user on 4 April 2014, 23:55Jag cyklar mest i skogen. Några mil stigcykling i veckan och någon tur i en DH-backe då och då. Ett par besök på akuten har det också blivit. Jag har inget behov av att se ut som ett vrak för det.
Som sagt. Det handlar om respekt för sin omgivning.
Jag cyklar mest i skogen. Några mil stigcykling i veckan och någon tur i en DH-backe då och då. Ett par besök på akuten har det också blivit. Jag har inget behov av att se ut som ett vrak för det.
Som sagt. Det handlar om respekt för sin omgivning.
Quote from Funbeat user on 5 April 2014, 00:13I lumpen, typ sent 80-tal, var den allmänna inställningen att vi, blivande kanonmat, skulle vara renrakade och snygga. "Varför" undrade jag, en blivande kostymfetischist, "jo" var svaret, "fienden måste fortsätta ha respekt". Jag undrade då om det inte va
I lumpen, typ sent 80-tal, var den allmänna inställningen att vi, blivande kanonmat, skulle vara renrakade och snygga. "Varför" undrade jag, en blivande kostymfetischist, "jo" var svaret, "fienden måste fortsätta ha respekt". Jag undrade då om det inte va
Quote from Funbeat user on 5 April 2014, 06:25"HALLÅ, vadÅ? Inte ens Määtä kan väl mena att man ska cykla o se ut som sockerprinsen i mål."
Upp upp upp, jag är gjord av socker. Det sa min mamma alltid när jag var liten. Jag ser väl alltid ut som "sockerprinsen" då kan jag tänka.
"Somliga LVG-åkare
"HALLÅ, vadÅ? Inte ens Määtä kan väl mena att man ska cykla o se ut som sockerprinsen i mål."
Upp upp upp, jag är gjord av socker. Det sa min mamma alltid när jag var liten. Jag ser väl alltid ut som "sockerprinsen" då kan jag tänka.
"Somliga LVG-åkare
Quote from Funbeat user on 5 April 2014, 10:02🙂
🙂
Quote from Rasmus Olsson on 5 April 2014, 18:52Allteftersom fylls reglerna på, och återfinns här: http://www.velonoir.se/category/reglerna/
REGEL #14: DET HÄR ÄR INGET JÄVLA DISCO
Blinkande lampor hör hemma på ett disco eller på utryckningsfordon. Det är svårt att fokusera ett objekt som blinkar oc
Allteftersom fylls reglerna på, och återfinns här: http://www.velonoir.se/category/reglerna/
REGEL #14: DET HÄR ÄR INGET JÄVLA DISCO
Blinkande lampor hör hemma på ett disco eller på utryckningsfordon. Det är svårt att fokusera ett objekt som blinkar oc
Quote from Funbeat user on 7 April 2014, 09:09Regel #12 kanske funkar i Vänersborg och norr därom, men det är allmänt vedertaget att km är det distansmått som räknas i hela cykelvärlden.
Regel #12 kanske funkar i Vänersborg och norr därom, men det är allmänt vedertaget att km är det distansmått som räknas i hela cykelvärlden.
Quote from Funbeat user on 7 April 2014, 09:48"Vänligen (ironi är så svårt i skrift)"
Precis, men det är också lätt att framstå som korkad. Jag. Tar tillbaka allt dumt jag skrivit ovan.
"Vänligen (ironi är så svårt i skrift)"
Precis, men det är också lätt att framstå som korkad. Jag. Tar tillbaka allt dumt jag skrivit ovan.
Quote from Rasmus Olsson on 7 April 2014, 10:55Regel #15: Gåhjälm, nej tack
Hjälmen kan bara bäras på två sätt: på huvudet med remmen knäppt. Inte bak i nacken som en löjlig assecoar, utan maximalt en centimeter från ögonbrynet. Eller avtagen om du befinner dig mer än en meter från cykeln. Oknäppt hj
Regel #15: Gåhjälm, nej tack
Hjälmen kan bara bäras på två sätt: på huvudet med remmen knäppt. Inte bak i nacken som en löjlig assecoar, utan maximalt en centimeter från ögonbrynet. Eller avtagen om du befinner dig mer än en meter från cykeln. Oknäppt hj
Quote from Funbeat user on 7 April 2014, 11:25visst det är inget disko, men man bör väl ändå sätta trafiksäkerheten i första hand?
En (relativt) svag blinkande lampa kan spela stor roll (läs det som står under rubriken "Forsøg med kørelys" och länkarna där):
http://www.odense.dk/home/web4/cyklister
visst det är inget disko, men man bör väl ändå sätta trafiksäkerheten i första hand?
En (relativt) svag blinkande lampa kan spela stor roll (läs det som står under rubriken "Forsøg med kørelys" och länkarna där):