Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelReglerna
You need to log in to create posts and topics.

HALLÅ, vadÅ? Inte ens Määtä kan väl mena att man ska cykla o se ut som sockerprinsen i mål.

Somliga LVG-åkare är jäkla ömfotingar. Styrbjörn: "Noppi".

Har du inte knäckt ett nyckelben i olycka p cykel är du ingen cyklisT!

Har du bara gjort det en gång

Jag cyklar mest i skogen. Några mil stigcykling i veckan och någon tur i en DH-backe då och då. Ett par besök på akuten har det också blivit. Jag har inget behov av att se ut som ett vrak för det.

Som sagt. Det handlar om respekt för sin omgivning.

I lumpen, typ sent 80-tal, var den allmänna inställningen att vi, blivande kanonmat, skulle vara renrakade och snygga. "Varför" undrade jag, en blivande kostymfetischist, "jo" var svaret, "fienden måste fortsätta ha respekt". Jag undrade då om det inte va

"HALLÅ, vadÅ? Inte ens Määtä kan väl mena att man ska cykla o se ut som sockerprinsen i mål."

Upp upp upp, jag är gjord av socker. Det sa min mamma alltid när jag var liten. Jag ser väl alltid ut som "sockerprinsen" då kan jag tänka.

"Somliga LVG-åkare

🙂

Allteftersom fylls reglerna på, och återfinns här: http://www.velonoir.se/category/reglerna/

REGEL #14: DET HÄR ÄR INGET JÄVLA DISCO

Blinkande lampor hör hemma på ett disco eller på utryckningsfordon. Det är svårt att fokusera ett objekt som blinkar oc

Regel #12 kanske funkar i Vänersborg och norr därom, men det är allmänt vedertaget att km är det distansmått som räknas i hela cykelvärlden.

"Vänligen (ironi är så svårt i skrift)"

Precis, men det är också lätt att framstå som korkad. Jag. Tar tillbaka allt dumt jag skrivit ovan.

Regel #15: Gåhjälm, nej tack

Hjälmen kan bara bäras på två sätt: på huvudet med remmen knäppt. Inte bak i nacken som en löjlig assecoar, utan maximalt en centimeter från ögonbrynet. Eller avtagen om du befinner dig mer än en meter från cykeln. Oknäppt hj

visst det är inget disko, men man bör väl ändå sätta trafiksäkerheten i första hand?

En (relativt) svag blinkande lampa kan spela stor roll (läs det som står under rubriken "Forsøg med kørelys" och länkarna där):

http://www.odense.dk/home/web4/cyklister