Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningresultat Stockholm maraton 2008
You need to log in to create posts and topics.

Louise: Nu är jag bara en amatör på det här men jag kör enligt rådet att aldrig vara ute längre än tre timmar och att alltid springa pass som är längre än 90 minuter med långsamt tempo.

När jag började med långpass så var det första 90 minuter sedan la

Jag tror att ett långpass i veckan kan vara i mastigaste laget. Vill man köra långpass på t ex söndagar kan man ju pulsera träning genom att var fjärde söndag korta av passet eller så kör man långpass var 10:e dag.

Jag skulle nog köra långpass var 3-4 vecka. Känns lagom för mig.

Jag tyckte den där experten i TV som pratade om vattenförgiftning var extremt dålig...
Varför nämnde han öht inte att det bara är att dricka tex resorb eller på annat sätt få i sig nödvändiga salter så får man inte vattenförgiftning?!?!

Jag tänkte precis samma sak. Han borde berättat hur man får i sig tillräckligt med vätska utan att samtidigt råka ut för vattenförgiftning.
Jag tyckte han verkade lite nervös så han kanske glömde av vad han skulle säga och sen är det ju till viss del upp

Grattis alla ni som sprungit! Jag tycker det är jättestarkt att ta sig i mål, oavsett tid. Speciellt i den värmen.

Om ett par år kanske jag också står på startlinjen. Man blir ju minst sagt inspirerad av er alla! Men i år är det Lidingöloppet som är måle

Anders, återhämtning och variation? Å a s är inte 20 km så långt så det kan man ta som återhämtningspass 😉

Louise.

Mitt längsta pass inför maran var 35 km på grusväg så jag tror inte man behöver springa längre inför ett marathonlopp.
Lycka till med din träning inför ditt första marathonlopp när det nu blir av.

För mig så gick det sådär, jag ramladei n på 4:31. Jag krashade totalt vid 24km och sedan var det en kamp bara att ta sig framåt. Vid 34-35km var det jobbigare att gå än springa så det var en kamp. Funderade länge på att bryta men tvingade mig att ta mig

Jag tog mej också runt, på runt 4.25. Längsta distansen jag sprungit, så mitt mål var helt enkelt att komma runt över huvud taget. Första 25 km gick jättebra, jag sprang lätt och njöt av känslan och värmen och allt...
Nästa gång jag springer så långt behö