Quote from Jan Lundquist on 1 June 2008, 20:03***************
EDIT
OLLE: Kan inte du låsa den gamla tråden om SM och låta diskussionen fortsätta endast här i stället?!***************
EDIT
OLLE: Kan inte du låsa den gamla tråden om SM och låta diskussionen fortsätta endast här i stället?!
Quote from Funbeat user on 1 June 2008, 20:08Stina, nu förstår jag inte? Din länk pekar på den här tråden? Vilken är det han ska låsa menar du?
Stina, nu förstår jag inte? Din länk pekar på den här tråden? Vilken är det han ska låsa menar du?
Quote from ellen olsson on 1 June 2008, 20:10Den långa "Stockholm Marathon II" bör låsas.
Den långa "Stockholm Marathon II" bör låsas.
Quote from Lotta W on 1 June 2008, 20:11Louise, jag har aldrig sprungit så långt på träning utan strävar efter att vara ute max 2:45. Ibland blir jag dessvärre lurad av illvilliga träningskompisar som tycker ju längre desto bättre (#)
Louise, jag har aldrig sprungit så långt på träning utan strävar efter att vara ute max 2:45. Ibland blir jag dessvärre lurad av illvilliga träningskompisar som tycker ju längre desto bättre (#)
Quote from Funbeat user on 1 June 2008, 21:21Louise: Mitt längsta pass innan maran var på 26,4 km. Eftersom det här var min första mara gick jag ut med inställningen att det inte skulle vara jobbigt utan mer som en sight-seeing-jogging-runda. Det var tydligen ett lyckat drag för även om benen blev s
Louise: Mitt längsta pass innan maran var på 26,4 km. Eftersom det här var min första mara gick jag ut med inställningen att det inte skulle vara jobbigt utan mer som en sight-seeing-jogging-runda. Det var tydligen ett lyckat drag för även om benen blev s
Quote from Kicki K on 1 June 2008, 21:33jag hade ett pass på ca 20km i februari och sedan två pass på 15km. Det va för lite för att kännas behagligt att springa igår på andra varvet. Men så mycket längre pass än ca 25km behövs nog inte tror jag.
jag hade ett pass på ca 20km i februari och sedan två pass på 15km. Det va för lite för att kännas behagligt att springa igår på andra varvet. Men så mycket längre pass än ca 25km behövs nog inte tror jag.
Quote from Camilla Höög on 1 June 2008, 21:51Jag körde 1 pass på 20 och 1 halvmara innan och det gick helt kass när jag kom över den distansen igår.
Min åsikt nu (efter en del diskussioner med några andra löpare igår) är att man varje vecka behöver minst ett pass på över 20-25 km. Gärna längre.
Jag körde 1 pass på 20 och 1 halvmara innan och det gick helt kass när jag kom över den distansen igår.
Min åsikt nu (efter en del diskussioner med några andra löpare igår) är att man varje vecka behöver minst ett pass på över 20-25 km. Gärna längre.
Quote from Lotta W on 1 June 2008, 21:53Varje vecka? Varför så ofta?
Varje vecka? Varför så ofta?
Quote from Funbeat user on 1 June 2008, 21:53Aha, då kanske jag ska komma upp i sträckor som 30-35 km för att jag ska veta att jag orkar en mara.
Vilken otroligt känsla det måste vara att gå i mål - inte så många folk som klarar det 😀
Aha, då kanske jag ska komma upp i sträckor som 30-35 km för att jag ska veta att jag orkar en mara.
Vilken otroligt känsla det måste vara att gå i mål - inte så många folk som klarar det 😀
Quote from Camilla Höög on 1 June 2008, 21:57Varför inte varje vecka? Vänj kroppen vid långa distanser genom att springa långt och länge. Då menar jag inte marathonfart. Bara se till att vara ute några timmar och springa.
Varför inte varje vecka? Vänj kroppen vid långa distanser genom att springa långt och länge. Då menar jag inte marathonfart. Bara se till att vara ute några timmar och springa.