Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningresultat Stockholm maraton 2008
You need to log in to create posts and topics.

EDIT
OLLE: Kan inte du låsa den gamla tråden om SM och låta diskussionen fortsätta endast här i stället?!

Stina, nu förstår jag inte? Din länk pekar på den här tråden? Vilken är det han ska låsa menar du?

Den långa "Stockholm Marathon II" bör låsas.

Louise, jag har aldrig sprungit så långt på träning utan strävar efter att vara ute max 2:45. Ibland blir jag dessvärre lurad av illvilliga träningskompisar som tycker ju längre desto bättre (#)

Louise: Mitt längsta pass innan maran var på 26,4 km. Eftersom det här var min första mara gick jag ut med inställningen att det inte skulle vara jobbigt utan mer som en sight-seeing-jogging-runda. Det var tydligen ett lyckat drag för även om benen blev s

jag hade ett pass på ca 20km i februari och sedan två pass på 15km. Det va för lite för att kännas behagligt att springa igår på andra varvet. Men så mycket längre pass än ca 25km behövs nog inte tror jag.

Jag körde 1 pass på 20 och 1 halvmara innan och det gick helt kass när jag kom över den distansen igår.
Min åsikt nu (efter en del diskussioner med några andra löpare igår) är att man varje vecka behöver minst ett pass på över 20-25 km. Gärna längre.

Varje vecka? Varför så ofta?

Aha, då kanske jag ska komma upp i sträckor som 30-35 km för att jag ska veta att jag orkar en mara.

Vilken otroligt känsla det måste vara att gå i mål - inte så många folk som klarar det 😀

Varför inte varje vecka? Vänj kroppen vid långa distanser genom att springa långt och länge. Då menar jag inte marathonfart. Bara se till att vara ute några timmar och springa.