Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningresultat Stockholm maraton 2008
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller med Harald till 100 %! Ni är så fantastiska allihopa som har lyckats genomföra det! Alla springer inte marathon! (t+) (t+) (t+) (t+) (t+)

Fia-Lotta: Apropå vätskebalansen:

"Börjar kroppen bli dehydrerad kommer den att öka hjärtfrekvensen, pulsen ökar. Idag är det vanligt att man tränar med en pulsklocka för att träningen skall ske med rätt intensitet."

http://www.scf.se/files/%7B8809E05A-

Det var plågsamt. Innan det här loppet hade jag aldrig någonsin sprungit längre än 30 km så det kändes 🙂

När jag insåg att jag skulle missa 4-timmarsgränsen så slog jag av lite på takten, men sprang ändå om 50 pers de 2 sista kilometrarna och stapplade

Fia-Lotta

Du har alltid en härlig & ambitiös inställning. Tjuvkikade på Din sida och ser att Du noterat 250 minuter så det innebär strax över 4 timmar och 6-minuters tempo om jag räknar rätt. Med de förutsättningar som gällde är det ett kanonresultat. Ho

Alla ni som sprang Stockholm marathon - hur långt hade era långpass varit innan. Har ni sprungit låt säga 4-5 mil. Är sugen själv på marathon någon gång 😀

Det var en expert i tv-sändningen från Karolinska(?) som ansåg att folk i allmänhet snarare drack för mycket än för lite och att det inte var bra att dricka så mycket.

Tack Lady, men: Usch så tråkigt vetenskapligt (som du vet är jag inte så förtjust i sånt ;)) Ska fråga på jobbet - jag skulle vilja veta hur det KÄNNS - jag som helst kör på känn..... 😀

Harald: Tack snälla du - du är alltid så himla rar. 🙂

Ja, jag är väldigt stolt. Snittiden var 5:55 min/km. Jag är typen som gillar att "köra på känn" och i den fart som för tillfället känns bra - planerar alltså inte så mycket. 🙂 Det gick ju bra den

>Det var en expert i tv-sändningen från Karolinska(?) som ansåg att folk i allmänhet snarare drack för mycket än för lite och att det inte var bra att dricka så mycket.

Vatten ja, då kan man dricka för mycket och drabbas av hyponatremi. Det är därför ma

Anders: Du var långt ifrån den enda som "stapplade" i mål - det hör lixom till att det gör ont som f-n sista milen. Det heter inte mara för intet.... Så upp med hakan - du gjorde en kanontid tycker jag! 😀