Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRoddmaskin
You need to log in to create posts and topics.

@Malin
VA?

Så här väl?

eller?

BILD:http://www.concept2.se/bilder/rower_alex_anim1.gif

Jag håller så ja Mikael!

Jag återvänder till den ursprungliga frågan om roddmaskin är ett bra komplement till löpning. Vrider dock frågeställningen och undrar om det funkar bra för cykling också.

Om en månad går Vätterrundan och igår körde jag mitt första cykelpass "ever". Blir

Oj, Vätternrundan! Jobbiga grejer...fast just nu, precis efter ett litet gäng rodd-intervaller, känns det som att rodden kan få en i form till vad som helst! Grym träning helt enkelt.
Håll oss uppdaterade Magnus!!

((Det här inlägget är nu redigerat eftersom jag fick oroväckande hjärnsläpp angående distansen jag körde - 20.000, snacka om burnout))

Kul och blandad läsning den här tråden. Gillade rövproblemet eftersom jag har upplevt detsamma, men det är inte direkt

Mikael: Intressant benhistoria det där, inget jag känt av.

Det var förresten inte 10.000 meter du rodde kanske? Annars har du nog satt ett rätt svårslaget världsrekord 🙂

Jag har varit hos naprapaten och fått röven genomknådad idag... Hon menade att sätet är roten till alla mina ryggproblem, och jag funderar på om samma sätesproblem har något att göra med rövontet i roddmaskinen också.

Kanske stretchar vi med rumpproblem

Jag har rott 12 km som längst, och jag fick också känningar i baken. Men på sittbensknölarna. Alltså ingen muskulär känning. Identifierade vilket läge det var som "slet" på knölarna och det är när jag lutar mig framåt med bröstet mot låren precis innan nä

Hmm, världsrekord... nä det verkar lite orimligt. Måste ju vart 10.000 helt uppenbart - undrar just vart min hjärna tog vägen (H)

Den där domningen gick antagligen upp i huvet också. Totallurad av min egen hjärna, tack för kalibreringen (det här var ju

Instämmer med Henriks undran kring distansen. Om det var 20.000 meter är jag grymt imponerad. Jag kör mina halvmaror (lite drygt 20km) på ca 1:24... Rätt slagen med andra ord.

Sen har jag ju gett mig i kast med cykling inför Vätternrundan. Så här efter t