Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 23:54@Syliva. Superkul att du upptäckt roddmaskinen som träningshjälpmedel. Den förvandlade mig från soffpotatis till hurtbulle på någon månad.
Dock känns det som att din frekvens är klart för hög. Men det hänger nog ihop med din längd. Har sett en del kortvu
@Syliva. Superkul att du upptäckt roddmaskinen som träningshjälpmedel. Den förvandlade mig från soffpotatis till hurtbulle på någon månad.
Dock känns det som att din frekvens är klart för hög. Men det hänger nog ihop med din längd. Har sett en del kortvu
Quote from Catharina Brattlin on 6 May 2010, 17:11Åh, tack Magnus för ett väldigt uttömande och givande svar! Vettigt och lätt att förstå. Mången tack! 🙂
Det där med "jojo" känner jag faktiskt inte igen alls. Brukar rodda med maken och håller rätt jämn fart med honom, på samma dämpning (10:an). Fast h
Åh, tack Magnus för ett väldigt uttömande och givande svar! Vettigt och lätt att förstå. Mången tack! 🙂
Det där med "jojo" känner jag faktiskt inte igen alls. Brukar rodda med maken och håller rätt jämn fart med honom, på samma dämpning (10:an). Fast h
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 17:20Testar inte Karonen o co skyhögt på alla såna däringa syreupptagningstest? (så ja, jag tror det är utmärkt kondisträning)
Rodd rekomenderas dessutom som alternativträning i FIRST-programmen.Däremot är vattenlöpning säkert mer grenspecifik (mer löplik)
Testar inte Karonen o co skyhögt på alla såna däringa syreupptagningstest? (så ja, jag tror det är utmärkt kondisträning)
Rodd rekomenderas dessutom som alternativträning i FIRST-programmen.
Däremot är vattenlöpning säkert mer grenspecifik (mer löplik)
Quote from Catharina Brattlin on 6 May 2010, 17:42Tack Anna för den infon. 🙂
Vattenlöpning låter så boooring, och jag vill ha kul när jag tränar. Hoppas, och vill tro att mina mil i benen hittills under året ska räcka....
Tack Anna för den infon. 🙂
Vattenlöpning låter så boooring, och jag vill ha kul när jag tränar. Hoppas, och vill tro att mina mil i benen hittills under året ska räcka....
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 17:48Harkling Sylvia.;)
Är det någon som ersätter löppass med roddmaskin? Funkar det ens?
skrev trådskaparen.Därefter kom ganska snart en hel del om hur bra en roddmaskin är.
Givetvis tycker nog några annorlunda.
Harkling Sylvia.;)
Är det någon som ersätter löppass med roddmaskin? Funkar det ens?
skrev trådskaparen.
Därefter kom ganska snart en hel del om hur bra en roddmaskin är.
Givetvis tycker nog några annorlunda.
Quote from Catharina Brattlin on 6 May 2010, 17:59Jaha, K-G? 🙂
Jag kommer att vara igång igen väldigt snart, hoppas. Det är bara en enerverande plantar fasciit, som andra säkert hade sprungit vidare med, men som jag vill ha åtgärdad med vila inkluderad. Allt enligt min naprapat. Jag litar på honom.
R
Jaha, K-G? 🙂
Jag kommer att vara igång igen väldigt snart, hoppas. Det är bara en enerverande plantar fasciit, som andra säkert hade sprungit vidare med, men som jag vill ha åtgärdad med vila inkluderad. Allt enligt min naprapat. Jag litar på honom.
R
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 18:17Hej alla igen!
Jag tycker personligen att roddmaskin är tyngre för konditionen än vad löpningen är. Jag startade tråden medvetet "naivt" för att stimulera diskussion och höra vad andra hade för erfarenheter. Var även kul med 2000 meters-prövningen tidiga
Hej alla igen!
Jag tycker personligen att roddmaskin är tyngre för konditionen än vad löpningen är. Jag startade tråden medvetet "naivt" för att stimulera diskussion och höra vad andra hade för erfarenheter. Var även kul med 2000 meters-prövningen tidiga
Quote from Catharina Brattlin on 7 May 2010, 18:24Magnus, Du verkar tillhöra experterna här...;)
Idag körde jag ett nytt intervallpass på rodden, 5 x 2000 m (sista var dock nerrodd eller vad man säger) och tänkte hela tiden på det Du har sagt. Förutom att jag faktiskt körde på 10:an på alla fyra. Har sv
Magnus, Du verkar tillhöra experterna här...;)
Idag körde jag ett nytt intervallpass på rodden, 5 x 2000 m (sista var dock nerrodd eller vad man säger) och tänkte hela tiden på det Du har sagt. Förutom att jag faktiskt körde på 10:an på alla fyra. Har sv
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 18:52det ser ut som att du har onödigt hög takt (spm)
med tanke på snitthastighet och dämpning.på mina distanspass ror jag ca 20-24 spm/1:55-2.0/500m
dämpn 4-6
det ser ut som att du har onödigt hög takt (spm)
med tanke på snitthastighet och dämpning.
på mina distanspass ror jag ca 20-24 spm/1:55-2.0/500m
dämpn 4-6
Quote from Catharina Brattlin on 7 May 2010, 18:57Och vad exakt betyder det? Att jag ror för snabbt?
Betänk att jag bara är 160 cm lång och väger 50 +/- 1 kg. Om det nu kan ha med saken att göra...
Och vad exakt betyder det? Att jag ror för snabbt?
Betänk att jag bara är 160 cm lång och väger 50 +/- 1 kg. Om det nu kan ha med saken att göra...