Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 19:15inte för snabbt men troligtvis med en lite stressad teknik
har hört att ett rodd-drag skall gå i i ett tempo där draget
går dubbelt så fort som returåkningen
alltså förhållandevis sakta när man inte utför något
arbete för då skall man slapna av så myc
inte för snabbt men troligtvis med en lite stressad teknik
har hört att ett rodd-drag skall gå i i ett tempo där draget
går dubbelt så fort som returåkningen
alltså förhållandevis sakta när man inte utför något
arbete för då skall man slapna av så myc
Quote from Catharina Brattlin on 7 May 2010, 19:21Aha, det har jag inte vetat. Är rätt ny på det här. 🙂
Fast, inte kände jag mig stressad?? Jag fick jobba hårt för att komma upp i den pulsen, kan jag säga.
Det kändes bra, helt enkelt. Visst, lite tufft när man skulle på den fjärde intervallen, men in
Aha, det har jag inte vetat. Är rätt ny på det här. 🙂
Fast, inte kände jag mig stressad?? Jag fick jobba hårt för att komma upp i den pulsen, kan jag säga.
Det kändes bra, helt enkelt. Visst, lite tufft när man skulle på den fjärde intervallen, men in
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 01:04@Syliva. Jag tycker att det ser bra ut. Det där tempot känns harmoniskt. Dock är jag fortfarande frågande kring dämpningen. Kolla vad Edward skrev om motstånd en bit tidigare i denna tråd (sidan fyra nästan längst ner). Där beskrivs motstånd tio som att r
@Syliva. Jag tycker att det ser bra ut. Det där tempot känns harmoniskt. Dock är jag fortfarande frågande kring dämpningen. Kolla vad Edward skrev om motstånd en bit tidigare i denna tråd (sidan fyra nästan längst ner). Där beskrivs motstånd tio som att r
Quote from Catharina Brattlin on 9 May 2010, 00:09Tack för input båda. 🙂
Jag förstår dock inte varför dämpningen (10:an) skulle vålla såna "bekymmer"? Jag testade att köra dämpning 5 och kom upp i en puls på ca 157. Det är knappt långpasspuls för mig, och jag upplever att det är för lätt? Är det öht m
Tack för input båda. 🙂
Jag förstår dock inte varför dämpningen (10:an) skulle vålla såna "bekymmer"? Jag testade att köra dämpning 5 och kom upp i en puls på ca 157. Det är knappt långpasspuls för mig, och jag upplever att det är för lätt? Är det öht m
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 19:46Sylvia,
vi har diskuterat det här en hel del tidigare i tråden. Testa en gång att sänka dampern till typ 5-6 och ta i med benen som ett hårt hopp. Pulsen och farten kommer troligen stiga.
Sylvia,
vi har diskuterat det här en hel del tidigare i tråden. Testa en gång att sänka dampern till typ 5-6 och ta i med benen som ett hårt hopp. Pulsen och farten kommer troligen stiga.
Quote from Catharina Brattlin on 9 May 2010, 22:50Jo, Edward, jag har läst det.
Men jag undrade bara vad som är så fel med att köra som jag gör; maximal belastning och flera 2000 m-intervaller. Vad kan hända, liksom? Ni avråder, och jag undrar helt enkelt varför.
Tydligen kan ingen svara på det, och d
Jo, Edward, jag har läst det.
Men jag undrade bara vad som är så fel med att köra som jag gör; maximal belastning och flera 2000 m-intervaller. Vad kan hända, liksom? Ni avråder, och jag undrar helt enkelt varför.
Tydligen kan ingen svara på det, och d
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 23:10http://www.youtube.com/watch?v=liGJKJ3khFQ
En video när jag kör rodd, många fel på tekniken enligt instruktionsboken. Jag går t.ex ner med handtaget i en halvcirkel men vilket funkar för mig. motstånd på 10.
En video när jag kör rodd, många fel på tekniken enligt instruktionsboken. Jag går t.ex ner med handtaget i en halvcirkel men vilket funkar för mig. motstånd på 10.
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 18:24Sylvia,
Ett tips kan vara att du ror utan att ha fötterna fastspända. Det känns ovant till en början men hjälper många med tekniken. Du bör nämligen inte "dra" dig tillbaka precis som någon påpekat. Tillbakavägen är "vila" och bör vara en lugn och naturl
Sylvia,
Ett tips kan vara att du ror utan att ha fötterna fastspända. Det känns ovant till en början men hjälper många med tekniken. Du bör nämligen inte "dra" dig tillbaka precis som någon påpekat. Tillbakavägen är "vila" och bör vara en lugn och naturl
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 13:43Jag har sett några som håller i handtaget annorlunda än mig när dom ror. Jag håller handtaget så insidan av handlederna pekar nedåt och knogarna uppåt, eller hur jag ska beskriva det. Tror det är det vanligaste sättet, eller?
Dessa personer håller alltså
Jag har sett några som håller i handtaget annorlunda än mig när dom ror. Jag håller handtaget så insidan av handlederna pekar nedåt och knogarna uppåt, eller hur jag ska beskriva det. Tror det är det vanligaste sättet, eller?
Dessa personer håller alltså
Quote from Catharina Brattlin on 12 May 2010, 13:55Tack Stefan för input. 🙂
Nu har jag då bett en instruktör på gymmet kolla hur jag gör, efter att ha gjort enligt de korrigeringarna i denna tråden. Det såg bra ut, sa han. Oavsett om jag drog på 10:an eller 5:an. Han kunde dock inte svara på varför jag
Tack Stefan för input. 🙂
Nu har jag då bett en instruktör på gymmet kolla hur jag gör, efter att ha gjort enligt de korrigeringarna i denna tråden. Det såg bra ut, sa han. Oavsett om jag drog på 10:an eller 5:an. Han kunde dock inte svara på varför jag