Quote from Stefan Lindh on 8 May 2006, 14:46Helt rätt Stina !
...fast modernifierat är vi ju kanske tvungen att byta ut vissa arbetsysslor från förr...till en promenad i skogen, 40 längder i bassängen eller något annat man tycker är kul som aktivererar kroppen...om man inte ÄR bonde förståss !Fle
Helt rätt Stina !
...fast modernifierat är vi ju kanske tvungen att byta ut vissa arbetsysslor från förr...till en promenad i skogen, 40 längder i bassängen eller något annat man tycker är kul som aktivererar kroppen...om man inte ÄR bonde förståss !
Fle
Quote from Funbeat user on 8 May 2006, 15:44Folk som inte har RÅD att vräka i sig mat - och definitivt inte pengar till snacks och godis - har nog inte så mkt problem med övervikt.
Så var det iaf, nu äter ju många fattiga billig "skräpmat" och lyckas ibland bli både feta och undernärda, felnärda.
Folk som inte har RÅD att vräka i sig mat - och definitivt inte pengar till snacks och godis - har nog inte så mkt problem med övervikt.
Så var det iaf, nu äter ju många fattiga billig "skräpmat" och lyckas ibland bli både feta och undernärda, felnärda.
Quote from Magnus Ahlstrand on 8 May 2006, 16:35all färdigmat och alla vetemjölsprodukter och sockerfrukostar. Vi äter inte så mkt råg idag som förr.
Mat som kom säsongsvis kommer nu året runt när vi vill - dygnet runt. Vi har mkt tid "över" och hinner tänka på mat framför tvn... 😉
all färdigmat och alla vetemjölsprodukter och sockerfrukostar. Vi äter inte så mkt råg idag som förr.
Mat som kom säsongsvis kommer nu året runt när vi vill - dygnet runt. Vi har mkt tid "över" och hinner tänka på mat framför tvn... 😉
Quote from Sven Westergren on 8 May 2006, 16:38..tycker det är mer de som inte har penga som lyckas köpa allt det onyttiga.. de som nu väljer att trycka i sig "dålig" mat brukar skylla på att den nyttiga maten är så dyr.. därför blir det skräpmat..
..tycker det är mer de som inte har penga som lyckas köpa allt det onyttiga.. de som nu väljer att trycka i sig "dålig" mat brukar skylla på att den nyttiga maten är så dyr.. därför blir det skräpmat..
Quote from Stefan Lindh on 8 May 2006, 16:50Mmmh...men är det rimligt att skylla på att "bra" mat är dyr...tycker det låter som en tunn ursäkt för att slippa tänka till...snabbmat är precis det, snabb, enkel, tanklös...men BILLIG de veta f*n 🙂
Jämför man vad som kan fås ut av en säck potatis, et
Mmmh...men är det rimligt att skylla på att "bra" mat är dyr...tycker det låter som en tunn ursäkt för att slippa tänka till...snabbmat är precis det, snabb, enkel, tanklös...men BILLIG de veta f*n 🙂
Jämför man vad som kan fås ut av en säck potatis, et
Quote from Linda Ryen on 8 May 2006, 17:04eftersom ni tydligen inte varit speciellt fattiga så tänker jag inte ens kommentera inläggen nyttig mat kontra pengar...ville bara påpeka att frukt o grönsaker är dyrt jämfört med mättnadskänslan av pot o köttbullar, eller makaroner o korv...att inte ha p
eftersom ni tydligen inte varit speciellt fattiga så tänker jag inte ens kommentera inläggen nyttig mat kontra pengar...ville bara påpeka att frukt o grönsaker är dyrt jämfört med mättnadskänslan av pot o köttbullar, eller makaroner o korv...att inte ha p
Quote from Sven Westergren on 8 May 2006, 17:29men isåfall om man vill ha ngt snabbt å nyttigt så finns det liknande alternativ i samma prisklass. ex. sojaproteinköttbullar och couscous istället för pasta och mamma scans..
men visst.. kunskap behövs å jag tror inte att alla är världens guru på olika
men isåfall om man vill ha ngt snabbt å nyttigt så finns det liknande alternativ i samma prisklass. ex. sojaproteinköttbullar och couscous istället för pasta och mamma scans..
men visst.. kunskap behövs å jag tror inte att alla är världens guru på olika
Quote from Linda Ryen on 8 May 2006, 17:34Nu menar jag ju inte att jag är speciellt onyttig utan har märkt att jag är en av de få som fortfarande trillar mina egna köttbullar(95% av gångerna) och som bakar matbröd,egen saft o gör saker från scratch...jag köper aldrig gorbys o sån skit...för jag t
Nu menar jag ju inte att jag är speciellt onyttig utan har märkt att jag är en av de få som fortfarande trillar mina egna köttbullar(95% av gångerna) och som bakar matbröd,egen saft o gör saker från scratch...jag köper aldrig gorbys o sån skit...för jag t
Quote from Sven Westergren on 8 May 2006, 17:40.. deras tänder kanske ruttnar bort just pga att man inte lagar nyttig middag utan ger sockerrika snabbmatsprodukter...? 😉
.. deras tänder kanske ruttnar bort just pga att man inte lagar nyttig middag utan ger sockerrika snabbmatsprodukter...? 😉
Quote from Linda Ryen on 8 May 2006, 17:42Ja kanske du har rätt...=)
Blir lite ledsen bara på att folk bara klagar på att folk inte äter rätt...det finns ju många orsaker till varför och många nyttiga saker är faktiskt dyrt att köpa...klassklyftorna öker tyvärr även i välfärdssverige...
Ja kanske du har rätt...=)
Blir lite ledsen bara på att folk bara klagar på att folk inte äter rätt...det finns ju många orsaker till varför och många nyttiga saker är faktiskt dyrt att köpa...klassklyftorna öker tyvärr även i välfärdssverige...