Quote from Lars Såklart on 9 May 2006, 09:31Man får ju inte heller glömma att vi alla prioriterar olika saker. Mitt mål är att må bra och ha kul, vilket de allra flesta säkert instämmer i, men det är ju inte alla som tycker det är så oerhört kul med träning och kost som vi gör. Det är också lätt at
Man får ju inte heller glömma att vi alla prioriterar olika saker. Mitt mål är att må bra och ha kul, vilket de allra flesta säkert instämmer i, men det är ju inte alla som tycker det är så oerhört kul med träning och kost som vi gör. Det är också lätt at
Quote from Sven Westergren on 9 May 2006, 09:34jo. precis vad jag har försökt säga bland andra saker.. men jag kanske snurra till det lite 🙂
jo. precis vad jag har försökt säga bland andra saker.. men jag kanske snurra till det lite 🙂
Quote from Funbeat user on 9 May 2006, 10:57Planering är bra - men fungerar inte alltid, och för en del så kraschar den oftare av olika skäl. När man säger att egenlagad, nyttig mat är billigare - har ni räknat in tiden då?
Satt samma timlön som ni har på jobbet på tiden för att laga mat och räkna
Planering är bra - men fungerar inte alltid, och för en del så kraschar den oftare av olika skäl. När man säger att egenlagad, nyttig mat är billigare - har ni räknat in tiden då?
Satt samma timlön som ni har på jobbet på tiden för att laga mat och räkna
Quote from Fredrik Närenfors on 9 May 2006, 11:46Färdiga köttbullar = 🙁
Färdiga köttbullar = 🙁
Quote from Catharina Brattlin on 9 May 2006, 12:35Jag är ju då den planeringsnissen som lagar färdigt maten kvällen innan och värmer när vi kommer hem. På sin höjd gör jag ev sallad om vi inte har andra grönsaker till.
Vi gör även storkok på helger när vi ändå håller på. Man kan ju lika gärna göra en k
Jag är ju då den planeringsnissen som lagar färdigt maten kvällen innan och värmer när vi kommer hem. På sin höjd gör jag ev sallad om vi inte har andra grönsaker till.
Vi gör även storkok på helger när vi ändå håller på. Man kan ju lika gärna göra en k
Quote from Funbeat user on 9 May 2006, 12:50Å jag önskar vi fick till sån planering; har gjort en del försök, men det brukar rinna ut i sanden. Förskolans matsedel får vi för all del torsdag eller fredag i föregående vecka så synka med den flera veckor i förväg det är kört 🙂
Hur stor frys och kyl
Å jag önskar vi fick till sån planering; har gjort en del försök, men det brukar rinna ut i sanden. Förskolans matsedel får vi för all del torsdag eller fredag i föregående vecka så synka med den flera veckor i förväg det är kört 🙂
Hur stor frys och kyl
Quote from Catharina Brattlin on 9 May 2006, 16:02Vi har en frysbox ute i förrådet där volymen för mig är okänd, men säg att höjden ca 1 m, bredden 70 cm och längden 1,20 m. I köket har vi ytterligare en frys, dock ganska liten, för vardagliga grejor som frysta grönsaker, lite bröd osv. Kylen är standars
Vi har en frysbox ute i förrådet där volymen för mig är okänd, men säg att höjden ca 1 m, bredden 70 cm och längden 1,20 m. I köket har vi ytterligare en frys, dock ganska liten, för vardagliga grejor som frysta grönsaker, lite bröd osv. Kylen är standars
Quote from Funbeat user on 9 May 2006, 23:39Veckohandling vore jättebra - men det får inte plats i vår lilla kyl och frys, de är dimensionerade för hemmafruar som handlar varje dag (1961) ...
Jo vi får ta tag i det där igen..
Veckohandling vore jättebra - men det får inte plats i vår lilla kyl och frys, de är dimensionerade för hemmafruar som handlar varje dag (1961) ...
Jo vi får ta tag i det där igen..
Quote from Magnus Ahlstrand on 10 May 2006, 09:03frukt och grönt är ju inte det enda - vi ska ha riktig bra husmanskost och det ger ju t ex Mia sina barn, hur många av de "hälsosamma" gör sina egna köttbullar? Jag är för lat, och gör visserligen därför kättfärslimpa ibland men annars köper jag färdiga i
frukt och grönt är ju inte det enda - vi ska ha riktig bra husmanskost och det ger ju t ex Mia sina barn, hur många av de "hälsosamma" gör sina egna köttbullar? Jag är för lat, och gör visserligen därför kättfärslimpa ibland men annars köper jag färdiga i
Quote from Funbeat user on 10 May 2006, 09:15Tomat och sallad är lite förtalade, de innehåller bra saker de med, men i ivern att tala om att man behöver andra grönsaker och rotsaker så spreds det där att det bara är vatten lite för bra.
Inte bara tomater och isbergssallad, utan alla möjliga sorter!
Tomat och sallad är lite förtalade, de innehåller bra saker de med, men i ivern att tala om att man behöver andra grönsaker och rotsaker så spreds det där att det bara är vatten lite för bra.
Inte bara tomater och isbergssallad, utan alla möjliga sorter!