Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 15:02"30 000 på fotbollsderbyt och bara 150 behövde läkarvård"?
😉Edit:
Äh,
jag skojar så klart.
Och det är klart att det man ska utsatta sig för en mindre risk som idrottsåskådare än som utövare.Men jag tycker inte att vi som gillar löpning ska vara så ä
"30 000 på fotbollsderbyt och bara 150 behövde läkarvård"?
😉
Edit:
Äh,
jag skojar så klart.
Och det är klart att det man ska utsatta sig för en mindre risk som idrottsåskådare än som utövare.
Men jag tycker inte att vi som gillar löpning ska vara så ä
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 15:26Funderar lite på vad det farliga som skördar offer är, om det inte snarare är värmen?
Jag satt och läste Szlakais tips, bl a att man ska springa 21 km/vecka i fem veckor före en halvmara, minst antar jag ... då blev jag lite svaret skyldig, kände mig tvu
Funderar lite på vad det farliga som skördar offer är, om det inte snarare är värmen?
Jag satt och läste Szlakais tips, bl a att man ska springa 21 km/vecka i fem veckor före en halvmara, minst antar jag ... då blev jag lite svaret skyldig, kände mig tvu
Quote from Jonny Persson on 19 May 2011, 15:31Fast jag tycker att manfallet är enormt. Hur många anmälda har Fiskarvarvet och hur många av dessa kommer i mål? Manfall för mig är summan av DNS och DNF.
Fast jag tycker att manfallet är enormt. Hur många anmälda har Fiskarvarvet och hur många av dessa kommer i mål? Manfall för mig är summan av DNS och DNF.
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 17:50Ja, om man räknar in de som inte startar så håller jag med om att det är många som inte kommer i mål. Ca 20% i Sthlm marathon tror jag?
Ja, om man räknar in de som inte startar så håller jag med om att det är många som inte kommer i mål. Ca 20% i Sthlm marathon tror jag?
Quote from Jonny Persson on 19 May 2011, 17:55För Fiskarvarvet var det förra året 38 469 som kom i mål av 58 122 anmälda. Resten försvann under träningsperioden eller under loppet. Det tycker jag är ett gigantiskt manfall.
För Fiskarvarvet var det förra året 38 469 som kom i mål av 58 122 anmälda. Resten försvann under träningsperioden eller under loppet. Det tycker jag är ett gigantiskt manfall.
Quote from Elias Engqvist on 19 May 2011, 17:57Av DNS:erna kanske det var några som dog - det krävs lite grävande journalistik för att fastställa!
Av DNS:erna kanske det var några som dog - det krävs lite grävande journalistik för att fastställa!
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 18:24Är det bara jag som tycker det är jättemånga som inte kommer till start? 20 000 som anmäler sig men inte startar?!
Hittade för övrigt Gbgvarvets tävlingsläkares råd om förberedelser för varvet på deras hemsida, här säger han ju rätt mycket om vad man ska
Är det bara jag som tycker det är jättemånga som inte kommer till start? 20 000 som anmäler sig men inte startar?!
Hittade för övrigt Gbgvarvets tävlingsläkares råd om förberedelser för varvet på deras hemsida, här säger han ju rätt mycket om vad man ska
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 19:08GP körde samma artikel, där stod det med. Tips från Anders Szalkai med för den delen...
Var man en bit fram på Göteborgsvarvet förra året tror jag inte att man ifrågasätter att det var många som kollapsade, det var ju helt galet. Efter vad jag hört var d
GP körde samma artikel, där stod det med. Tips från Anders Szalkai med för den delen...
Var man en bit fram på Göteborgsvarvet förra året tror jag inte att man ifrågasätter att det var många som kollapsade, det var ju helt galet. Efter vad jag hört var d
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 22:28Jag har ju lite annorlunda perspektiv på det hela eftersom jag både är journalist och presschef, som ska få media att skriva om evenemanget (+ förstås att jag är löpare, tävlingsledare, tränare mm).
I min värld är det därför positivt när TT ringer redan
Jag har ju lite annorlunda perspektiv på det hela eftersom jag både är journalist och presschef, som ska få media att skriva om evenemanget (+ förstås att jag är löpare, tävlingsledare, tränare mm).
I min värld är det därför positivt när TT ringer redan
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 08:11Kungsholmen Runt: Vem du än är så är du min idol.
Kungsholmen Runt: Vem du än är så är du min idol.