Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 07:23dubbelt...
dubbelt...
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 07:49Skepsis är sunt, när den riktas åt rätt håll 🙂
När vinkeln redan är bestämd är det inte mycket en journalist kan göra åt det, i det här fallet valdes säkert vinkeln eftersom den uppenbarligen var säljande. (Se hur många tidningar som köpte in den!)
Så
Skepsis är sunt, när den riktas åt rätt håll 🙂
När vinkeln redan är bestämd är det inte mycket en journalist kan göra åt det, i det här fallet valdes säkert vinkeln eftersom den uppenbarligen var säljande. (Se hur många tidningar som köpte in den!)
Så
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 08:06"Men det hjälpte inte, vinkeln hade ju bestämts på redaktionsmötet och då var inte det intressant information."
Som jag misstänkte. Poängen var aldrig att göra en saklig artikel utan att få fram ett förbestämt budskap.
"Men det hjälpte inte, vinkeln hade ju bestämts på redaktionsmötet och då var inte det intressant information."
Som jag misstänkte. Poängen var aldrig att göra en saklig artikel utan att få fram ett förbestämt budskap.
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 09:44Jag tror inte att de bemödar sig om att föra fram ett visst budskap eller ens får göra det.
Jag tror det enbart handlar om att de vet/misstänker att den rubriken och artikeln säljer mer än att själva på tidningen göra en informativ artikel i hur man gör
Jag tror inte att de bemödar sig om att föra fram ett visst budskap eller ens får göra det.
Jag tror det enbart handlar om att de vet/misstänker att den rubriken och artikeln säljer mer än att själva på tidningen göra en informativ artikel i hur man gör
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 09:54Jag tycker faktskt det fanns ett tydligt budskap i artikeln. Budskapet var dessutom vettigt!
Du kan få problem om du ställer upp i långlopp utan att vara förberedd!
Jag tycker faktskt det fanns ett tydligt budskap i artikeln. Budskapet var dessutom vettigt!
Du kan få problem om du ställer upp i långlopp utan att vara förberedd!
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 10:05Fast man skulle kunna ha gjort en helt motsatt vinkling. Det figurerar uppgifter på att folk som löptränar regelbundet lever 5-15 år längre än de som inte gör det. Av det skulle man kunna göra storyn "Löparboomen - tiotusentals springer sig till ett längr
Fast man skulle kunna ha gjort en helt motsatt vinkling. Det figurerar uppgifter på att folk som löptränar regelbundet lever 5-15 år längre än de som inte gör det. Av det skulle man kunna göra storyn "Löparboomen - tiotusentals springer sig till ett längr
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 10:14Ja man kunde vinklat på väldigt många olika sätt. Artiklar om att det är nyttigt med löpträning brukar ju finnas lite då och då det också.
Alla artiklar måste inte visa alla aspekter av ett fenomen.
Jag ser inga direkta felaktigheter i artikeln. Det är
Ja man kunde vinklat på väldigt många olika sätt. Artiklar om att det är nyttigt med löpträning brukar ju finnas lite då och då det också.
Alla artiklar måste inte visa alla aspekter av ett fenomen.
Jag ser inga direkta felaktigheter i artikeln. Det är
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 10:30@Tomas
Det framgår redan i ingressen, vikten av förberedelse. Det är inte det jag menar. DN har ju köpt en färdig story som skall sälja, det är redan bestämt hur den skall se ut.Att sätta en sådan braskande rubrik på en förstasida tror inte jag är för a
@Tomas
Det framgår redan i ingressen, vikten av förberedelse. Det är inte det jag menar. DN har ju köpt en färdig story som skall sälja, det är redan bestämt hur den skall se ut.
Att sätta en sådan braskande rubrik på en förstasida tror inte jag är för a
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 11:07Det är inte ovanligt med knasartiklar i pressen. Jag tycker INTE det här var en av dem. Att sen DN väljer att toppa med den säger antingen något om att det var en tunn nyhetsdag eller att de tycker löparboomen är ett så stort fenomen att intresset torde v
Det är inte ovanligt med knasartiklar i pressen. Jag tycker INTE det här var en av dem. Att sen DN väljer att toppa med den säger antingen något om att det var en tunn nyhetsdag eller att de tycker löparboomen är ett så stort fenomen att intresset torde v
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 11:20En mycket stor del av all redaktionell text är ”köpt” av någon som vill sälja något till dig. Det kanske inte handlar om baccon och ägg i det här fallet men det är väl inte helt otroligt att avsändaren har en kollektion av löparskor eller funktionströjor
En mycket stor del av all redaktionell text är ”köpt” av någon som vill sälja något till dig. Det kanske inte handlar om baccon och ägg i det här fallet men det är väl inte helt otroligt att avsändaren har en kollektion av löparskor eller funktionströjor