Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jodå, det har det nog men jag misstänker att de icke-löpande journalisterna i landet upptäckte det nu som först och tycker att "det ju är förskräckligt - vet folk om det här!!!" och kastar sig över sina pennor 🙂

Det är vi som springer som vet ju hur vi

Jag tycker att det är oansvarigt att dö under tävling. Det ger ju löpningen dåligt rykte. Så om ni tänker dö, se till att göra det före eller efter loppet.

Å så till oss farthållare.....och även alla andra "medlöpare"....ser ni någon som typ efter 30 km vinglar ovanligt myche.....ta numret på lappen å meddela nästa funktionär så kan ni om inte rädda liv men ändå rädda flera dagars sjukdom/lidande...!?

(t+) Dessutom misstänker jag att det är prestansanedsättande för omgivningen att medtävlande dör 🙂

Inte EFTER loppet Micke.....utan bara FÖRE...!

Fast det beror ju på placeringen. Jag hoppas att ni som ändå envisas med att dö under tävlingen ligger före mig så att jag klättrar i resultatlistan när ni trillar av pinn.

Edit: som replik på Annicas inlägg

Men jag tycker ändå den tar upp ett litet problem. Om man inte tränat så mycket och springer ett långlopp och känner att man håller på att dö, då kanske man ska dra ner lite på tempot. Eller sluta helt.

Man rasar inte ihop bara sådär. Jag tror ändå att e

Om det inte känns som om man håller på att dö så tar man inte i tillräckligt.

Jag kan hålla med dig till viss del Johan.....men det finns en hel del i både inbjudan samt i den där andra tidningen man får tillsammans med startintyget. Det finns oxo vad jag kommer ihåg länkar å tips i båda angående förberedelser inför loppet. Visst ä

Jag kommer att tänka på den här japanen Yuki Kawauchi som tidigare i år kom från ingenstans till att bli 3:a i Tokyo marathon på 2:08:37.

På frågan om hur han kände sig i slutet av loppet svarade Yuki att han var övertygad om att dö, men att den tanken s