Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hmm, är det inte så att om man dör av ett medfött hjärtfel, är det faktiskt lite så att man bara "faller ihop och dör", dvs det är inte säkert att det märks så mycket innan.

Ganska många som yrar runt med diverse meduciner i kroppen.

Jag blev uppringd av TT:s Linnea Hallberg när hon höll på med artikeln och försökte få henne att inse att vinkeln inte var alltför väl vald, bl a genom att tala om att 143 322 personer har passerat Sthlm Marathons mållinje 311 798 gånger. Och det har aldr

Märkligt att så många tror att journalister har med vinkeln att göra när det i 9 fall av 10 bestäms av redaktionen, iom att det ska passa tidningens ton, insålda annonser etc.

Skäll på redaktionschefen eller möjligen redaktören, det är där besluten fatt

Jag har lite svårt att se vad det är som är så provocerande i TT:s artikel.
Att det är förenat med vissa risker att kuta långt utan att ha tränat är väl en utmärkt vinkel så här när vi närmar oss de stora motionsloppen?

Läser ni det verkligen som att art

Tycker Guddi svarar på den frågan på ett ypperligt sätt:

Korkad rubriksättning i DN!

Okej.
Det är alltid besvärligt med ordvalörer.
Jag uppfattar inte "skördar otränade offer" som en skräckrubrik och läser det inte som att det handlar om livsfara.

När jag startade den här diskussionen så var det inte för artikeln som sådan utan för att DN.se gjorde den till sin toppnyhet den dagen. Nog fanns det angelägnare världshändelser den 17 maj att skriva om.

Ja, Norges nationaldag.

@Annica: "iom att det ska passa tidningens ton, insålda annonser etc."
Nu var det väl en TT-artikel, de har väl egentligen ingen ton själva, och inte heller några annonser...
Och journalisten hade ju tydligen så mycket att säga till om att hon kunde ignor