Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 12:01Visst finns det gott om kommersiella (och andra) intressen som vill styra informationen runt oss, Otto.
Men man tar nog i lite i onödan om man ser en dold agenda bakom allt. Det finns ju också en redaktion med egna idéer om vad tidningen ska vara, och klo
Visst finns det gott om kommersiella (och andra) intressen som vill styra informationen runt oss, Otto.
Men man tar nog i lite i onödan om man ser en dold agenda bakom allt. Det finns ju också en redaktion med egna idéer om vad tidningen ska vara, och klo
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 12:25Ja, så är det nog. Tidningarna måste blanda och ge med nyheter från när och fjärran.
Fast jag tittar in på DN.se varje dag och reagerade på att just den här flashades upp såpass stort. Det kanske beror på att jag själv är en av löparna, och bland oss är
Ja, så är det nog. Tidningarna måste blanda och ge med nyheter från när och fjärran.
Fast jag tittar in på DN.se varje dag och reagerade på att just den här flashades upp såpass stort. Det kanske beror på att jag själv är en av löparna, och bland oss är
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 12:26Jag förstår inte vad som är så hemskt med artikeln faktiskt. Den är ju inte på något sätt negativ till löpning. Vad är det ni irriterar er på?
Det som står där är ju sant. Vilket man kan intyga om man deltagit i ett av loppen.
Jag förstår inte vad som är så hemskt med artikeln faktiskt. Den är ju inte på något sätt negativ till löpning. Vad är det ni irriterar er på?
Det som står där är ju sant. Vilket man kan intyga om man deltagit i ett av loppen.
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 12:43Det jag reagerade på var i första hand rubriken "Långlopp skördar otränade offer", och i DN så var det en bild från Midnattsloppet i Sthlm förra året när två deltagare omkom under eller i direkt anslutning till loppet. Bilden i sig tror jag DN har valt, o
Det jag reagerade på var i första hand rubriken "Långlopp skördar otränade offer", och i DN så var det en bild från Midnattsloppet i Sthlm förra året när två deltagare omkom under eller i direkt anslutning till loppet. Bilden i sig tror jag DN har valt, o
Quote from Elias Engqvist on 19 May 2011, 13:07Om man ska analysera rubriken rent språkligt blir det lite roligt. En rubrik kan ofta vara en lös sammansättning av värdeladdade ord mer än en korrekt mening.
Den här bygger på begreppet "att skörda offer" och så för att tala om varför dessa offer skörda
Om man ska analysera rubriken rent språkligt blir det lite roligt. En rubrik kan ofta vara en lös sammansättning av värdeladdade ord mer än en korrekt mening.
Den här bygger på begreppet "att skörda offer" och så för att tala om varför dessa offer skörda
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 13:09Offer för sin bristande träning, kanske?
I kombination med hög ansträngning?
Det kan tydligen leda till så kallad löparkollaps, och gör så i rätt många (150) fall. Enligt artikeln.
Jag vet inget särskilt om den saken, men tävlingsläkare Mangelus känns som
Offer för sin bristande träning, kanske?
I kombination med hög ansträngning?
Det kan tydligen leda till så kallad löparkollaps, och gör så i rätt många (150) fall. Enligt artikeln.
Jag vet inget särskilt om den saken, men tävlingsläkare Mangelus känns som
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 13:12Det jag ställer mig frågande till är om förberedelser hade kunnat hindra "löparkollaps" (vad nu det är).
Det jag ställer mig frågande till är om förberedelser hade kunnat hindra "löparkollaps" (vad nu det är).
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 13:352007 hade GBGvarvet 30 000 deltagare och "Bara 200 löpare behövde sjukvårdshjälp" enligt GP, 2010 var det 38 000 deltagare och 150 "offer som skördades".
http://gt.expressen.se/nyheter/goteborgsvarvet/1.677332/bara-200-lopare-behovde-sjukvardshjalp
A.>
2007 hade GBGvarvet 30 000 deltagare och "Bara 200 löpare behövde sjukvårdshjälp" enligt GP, 2010 var det 38 000 deltagare och 150 "offer som skördades".
http://gt.expressen.se/nyheter/goteborgsvarvet/1.677332/bara-200-lopare-behovde-sjukvardshjalp
A.>
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 14:23Okej,
då förstår jag vad du menar.Vi är ense om bilden och oense om laddningen i rubriken.
(Jag uppfattar den som bildlig och inte särskilt dramatisk.)
Okej,
då förstår jag vad du menar.
Vi är ense om bilden och oense om laddningen i rubriken.
(Jag uppfattar den som bildlig och inte särskilt dramatisk.)
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 14:51Jag hade nog inte reagerat så starkt på rubriken om det inte var för att bilden var från förra årets Midnattslopp.
Sen tycker jag inte 150 är så himla många. 😉
Jag hade nog inte reagerat så starkt på rubriken om det inte var för att bilden var från förra årets Midnattslopp.
Sen tycker jag inte 150 är så himla många. 😉