Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSömn och löpning
You need to log in to create posts and topics.

Av rubriken förväntade jag mig att tråden skulle handla om hur man får in sömn under löpning. Klarar man det så är man löpare.

Min erfarenhet av sömnbrist är i alla fall att jag får otroligt svårt att trycka på. När jag provar så behöver det inte kännas

Jag sover mindre sen jag började träna i form av löpning och cykling. =) Har läst om att man ska sova mer för att kroppen ska återhämta sig, men jag bli pigg av att träna så det går inte.

Däremot började jag med simning för ett par veckor sedan och det b

En annan relevant fråga är ju vad som är att sova tillräckligt mycket. Jag lever i den tron att jag konstant sover för lite eftersom jag lite oreflekterat sådär utgår från att 8 timmar är idealet. Men jag är ju ändå rätt pigg och energisk för det mesta. F

Hej Ingmari,
Håller helt med om att friskluft hjälper!!! Sen får man väl anpassa sin träning till sin dagsform, och den påverkas ju av sömnen. Säger jag, som fortfarande blir väckt minst 3 ggr/natt av min lilla bebis. Inte läge att sätta nytt personbästa

Det där med vad som är idealisk sömn/natt måste vara individuellt. Att jag skulle sova 8 timmar/natt finns inte på kartan. Jag kan helt enkelt inte sova så länge utan vaknar pigg efter 6,5-7 timmar. Då har min kropp sovit färdig och det finns inte en chan