Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 12:06Jessie (t+) Örjan det är bara att börja spinna trådarna.
Jessie (t+) Örjan det är bara att börja spinna trådarna.
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 18:41Linda tipsar! Om man är på jobbet sju dagar i veckan får man aldrig söndagsångest! 😉
Istället får man magsår och dålig rygg... (#)
Linda tipsar! Om man är på jobbet sju dagar i veckan får man aldrig söndagsångest! 😉
Istället får man magsår och dålig rygg... (#)
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 18:42Det där lät hemskt Linda! Hur länge pallar du att hålla på sådär?
Det där lät hemskt Linda! Hur länge pallar du att hålla på sådär?
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 18:49Kat: Jo, jag vet... Rent tidsmässigt skulle jag behöva hålla i det fram till juni (och helst tills avhandlingen är helt klar) men efter att ha jobbat 60 dagar i sträck i höstas vet jag att det inte funkar om jag inte pausar och gör något annat. Ska vara l
Kat: Jo, jag vet... Rent tidsmässigt skulle jag behöva hålla i det fram till juni (och helst tills avhandlingen är helt klar) men efter att ha jobbat 60 dagar i sträck i höstas vet jag att det inte funkar om jag inte pausar och gör något annat. Ska vara l
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 19:39Nä, men behöver pauser bra mycket mer ofta än var sextionde dag! Hoppas du känner efter ordentligt hur du mår så du inte går in i väggen.
Nä, men behöver pauser bra mycket mer ofta än var sextionde dag! Hoppas du känner efter ordentligt hur du mår så du inte går in i väggen.
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 21:08Linda: Minst 36 timmars sammanhängande ledighet per sjudagarsperiod. Är det lagstadgade för en anställd.För att behålla hälsan bör man nog eftersträva det även om man jobbar ideelt/för sig själv.
Njut av påskledigheten (t+)
Linda: Minst 36 timmars sammanhängande ledighet per sjudagarsperiod. Är det lagstadgade för en anställd.För att behålla hälsan bör man nog eftersträva det även om man jobbar ideelt/för sig själv.
Njut av påskledigheten (t+)
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 21:11Träna får man dock göra varje dag 😉 - bara man varierar träningen så att kroppens olika delar får chans att återhämta sig (det är i vilan kroppen bygger muskler/kondition).
Träna får man dock göra varje dag 😉 - bara man varierar träningen så att kroppens olika delar får chans att återhämta sig (det är i vilan kroppen bygger muskler/kondition).
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 22:24Det börjar kännas som om vi måste göra en intervention mot Lindas jobbande snart. Vad kan få henne att lämna jobbandet för lite avslappningstid? En massör kanske? Eller någon som hånglar iväg henne lite från skrivandet? Finns det någon friv... eh, ja... d
Det börjar kännas som om vi måste göra en intervention mot Lindas jobbande snart. Vad kan få henne att lämna jobbandet för lite avslappningstid? En massör kanske? Eller någon som hånglar iväg henne lite från skrivandet? Finns det någon friv... eh, ja... d
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 23:03Nej nej nej, ingen intervention, jag har inte tid!... 😉 Jo jag förstår vad ni säger. Men heltidstjänst (utan övertidsersättning) med nya kurser (litteraturinläsning, göra föreläsningar uppgifter, rätta osv) samtidigt som avhandlingen ska skrivas vid sida
Nej nej nej, ingen intervention, jag har inte tid!... 😉 Jo jag förstår vad ni säger. Men heltidstjänst (utan övertidsersättning) med nya kurser (litteraturinläsning, göra föreläsningar uppgifter, rätta osv) samtidigt som avhandlingen ska skrivas vid sida
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 23:11Ska vi boka in en intervention 2013 någon gång, passar det? 😉
Ska vi boka in en intervention 2013 någon gång, passar det? 😉