Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 21:08Spit shining shoes..(uttryck fr U S Militärserie..)
Spit shining shoes..(uttryck fr U S Militärserie..)
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 21:20Disciplinen var kvar på K1 när jag gjorde lumpen, och red kortege.
Disciplinen var kvar på K1 när jag gjorde lumpen, och red kortege.
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 21:26O
O
Quote from Susan Hartley on 21 June 2010, 21:28Men det är ju mer förståeligt. K1 är ju fortfarande ett kavalleri. 🙂 Strömsholms direkta anknytning till armén upphörde 1968 (och då var jag inte född).
Men det är ju mer förståeligt. K1 är ju fortfarande ett kavalleri. 🙂 Strömsholms direkta anknytning till armén upphörde 1968 (och då var jag inte född).
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 21:30Kusarna på K1 har sommarsemester på Strömsholm och ganska många av befälen var även knutna till Strömsholm.
Kusarna på K1 har sommarsemester på Strömsholm och ganska många av befälen var även knutna till Strömsholm.
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 21:31O
O
Quote from Susan Hartley on 21 June 2010, 21:35Jodå! Men det är genom ackordshäststiftelsen. Remonterna (3-åringarna) rids in av elever på Strömsholm (som jag var då). En gång om året kommer folk från K1 ut och kikar på hästarna och väljer ut dem som de tror kan passa. En gång om året kommer (eller ko
Jodå! Men det är genom ackordshäststiftelsen. Remonterna (3-åringarna) rids in av elever på Strömsholm (som jag var då). En gång om året kommer folk från K1 ut och kikar på hästarna och väljer ut dem som de tror kan passa. En gång om året kommer (eller ko
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 21:37Ja, Jan Jönsson behövde några lektioner.
Ja, Jan Jönsson behövde några lektioner.
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 21:38O
O
Quote from Susan Hartley on 21 June 2010, 21:39Mikael: Vi drillades inte bara i hur man putsade stövlar och krattade spångångar i fiskbensmönster, utan vi fick också lära oss att rabbla Strömsholms histora utantill. Ja just det, en del citat ur den lilla skriften "Svenska arméns ridinstruktion" skulle
Mikael: Vi drillades inte bara i hur man putsade stövlar och krattade spångångar i fiskbensmönster, utan vi fick också lära oss att rabbla Strömsholms histora utantill. Ja just det, en del citat ur den lilla skriften "Svenska arméns ridinstruktion" skulle