Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 20:53Jag läste inte vad Johanna hade skrivit. Jodhpurs kan också vara en typ av sko.
Jag läste inte vad Johanna hade skrivit. Jodhpurs kan också vara en typ av sko.
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 20:54Fungerar inte wiki?
Fungerar inte wiki?
Quote from ellen olsson on 21 June 2010, 20:57Nope! Om du går in i en skobutik i UK och frågar efter Jodphurs så får du se fågelholkar. En kompis har testat...
Däremot så finns Jodphur boots. 🙂
Nope! Om du går in i en skobutik i UK och frågar efter Jodphurs så får du se fågelholkar. En kompis har testat...
Däremot så finns Jodphur boots. 🙂
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 20:58Hööks har också, utan holkar.
Hööks har också, utan holkar.
Quote from Susan Hartley on 21 June 2010, 21:02Jodphurs är även benämningen på en typ av ridskor (som traditionellt användes till jodphursbyxor).
BILD:http://www.hastochhund.se/images/pr8a.jpg
Edit: Jag var visst lite sen, men jag försökte hitta en bild.
Jodphurs är även benämningen på en typ av ridskor (som traditionellt användes till jodphursbyxor).
BILD:http://www.hastochhund.se/images/pr8a.jpg
Edit: Jag var visst lite sen, men jag försökte hitta en bild.
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 21:02Tack för 1 gott skratt,Fredrik...Fågelholkar...:D
Tack för 1 gott skratt,Fredrik...Fågelholkar...:D
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 21:03A
A
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 21:04jodpursh är ridbyxan som har jodpurshskor till. Byxorna är lite rakare i modellen är ridbyxor som är gjorda för att ha ridstövlar till.
Sedan finns det även att komplettera med ridchaps, ridleggings m.m 😀
jodpursh är ridbyxan som har jodpurshskor till. Byxorna är lite rakare i modellen är ridbyxor som är gjorda för att ha ridstövlar till.
Sedan finns det även att komplettera med ridchaps, ridleggings m.m 😀
Quote from Susan Hartley on 21 June 2010, 21:06Jag kan tillägga att mina jodphurs var lika välputsade som ridstövlarna i lördagens kortege. Jag gick min gymnasieutbildning på Strömsholm och armédisciplinen levde fortfarande kvar. Dock hade de precis lättat på reglerna, så man fick gå utan ridstövlar i
Jag kan tillägga att mina jodphurs var lika välputsade som ridstövlarna i lördagens kortege. Jag gick min gymnasieutbildning på Strömsholm och armédisciplinen levde fortfarande kvar. Dock hade de precis lättat på reglerna, så man fick gå utan ridstövlar i
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 21:07Hoppsan,Lotta kan de där,hör ja...
Hoppsan,Lotta kan de där,hör ja...