Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Emil, tack, toppen!! 🙂

Då skall jag passa på att fråga tåv ytterligare frågor om sträckan mellan Björkhagen och Alby Friluftsgård, för det är möjligt att jag sprang fel vid två tillfällen.

Det första tillfället var då man från grusväg/stig skulle spri

"16 minuter per kilometer kan tyckas vara krypfart. I slutet på ett ultralopp är det dock inte på något sätt anmärkningsvärt."

Lena: Jag förstår vad du menar men inte ens i Abborrbacken på andra varvet gick jag så sakta och då hade jag väldigt ont i ben

Det verkar vara ett kul lopp ni ska vara med i. En riktig utmaning! Jag funderade på vad man har för skor på sig på det hör loppet. Kör ni vanliga skor, trail-skor, ...?

Jag kommer förmodligen springa i mina Asics Gel-2120 Trail, som är en trailanpassad 2120. Lite hårda för asfalt, men ursköna på mjukt underlag.

Fredrika: Jag kollade din rutt och jag är ganska säker på att du sprang rätt utom möjligen på loopen i början som inte matchade 100%. Jag känner inte direkt igen ställena du nämner men det verkar ju som att det intuitiva valet var det rätta i alla fall. A

Emil Nordh: Jag som inte har sprungit något ultra maraton kan du ge några tips att tänka på inför/under loppet?

Har tänkt testa Uppsala 50km nästa helg och se vad kroppen säger, men det vore ändå bra med lite tips och råd.

Har läst på er hemsida typ

Emil: Jag har tänkt djupa tankar sen din fråga och jag tror att både jag och min löparkompis skulle våga om reptiden vore frikostig, som t ex 6 timmar, men vi skulle ändå sikta på att passera där tidigare och försöka komma i mål närmare 7 än 8 timmar. En

Länge sen sist jag körde något långpass, men genom att sätta ett mål kan motivationen öka 🙂 Fem timmar får bli min måltid.

Vill bara göra en hip hop-influerad shout out till alla sum-riddare! Hoppas att vi alla ska njuta av varandras sällskap ute i sörmlandsskogarna.

Mattias, din associala rackare! 3:30 får du inga kompisar med. Kom håll min hand och dra mig vänligt men best

Staffan R: Tack för förtroendet:-) Mitt råd är att gå ut lugnt och att äta och dricka regelbundet. Självklart; Javisst men efter några timmar kan det kännas segt att äta och dricka. Det är bara att tvinga i sig dock, annars kommer hammaren! Det där med at